La directora de l’Observatori de Bioètica i Dret María Casado, medalla Narcís Monturiol

By 30 d'octubre de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 30.10.2006

El Govern de la Generalitat de Catalunya va fer públic el passat dia 26 d'octubre la concessió d'enguany dels Premis Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic que atorga a dues institucions i tretze personalitats, entre les quals destaca María Casado, doctora en dret, directora de l' (OBD), amb seu al Parc Científic de Barcelona, i professora de filosofia del dret, moral i política de la Universitat de Barcelona.

Amb aquesta distinció es premia Casado per “la seva pionera recerca en bioètica que, emmarcada en el respecte als drets humans reconeguts internacionalment i no en cossos de creences, parteix de plantejaments pluridisciplinaris i laics i és generalment acceptada en l’actualitat”. La directora de l’OBD és a més coordinadora del grup de recerca consolidat Bioètica, Dret i Societat, de la Xarxa Bioètica i Drets Humans i de la Xarxa per a l’Ensenyament Conjunt de la Bioètica. Com a experta, Casado treballa per a diversos comitès assessors d’ètica així com per comitès científics estatals i estrangers.

Dins l’entorn del Grup UB, la Generalitat de Catalunya ha distingit també amb la medalla Narcís Monturiol al catedràtic de Botànica Xavier Llimona i al catedràtic d’ecologia Joandomènec Ros. Així mateix, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) ha estat una de les institucions guardonades amb la placa Narcís Monturiol.

Els Premis Narcís Monturiol es van crear l’any 1982 per distingir les persones i entitats que amb la seva tasca han contribuït d’una manera destacada al progrés científic i tecnològic de Catalunya.