La Red Emprendia revisa el seu pla d’acció fins el 2010

By 23 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 23.09.2009

La Red Emprendia revisa el seu pla d’acció fins el 2010

La Red Universitaria Iberoamericana d'Incubació d'Empreses (Red Emprendia) formada por dotze universitats –entre les quals s'inclou la Universitat de Barcelona, que impulsa la des del Parc Científic Barcelona–, el Santander, que participa en la iniciativa a través de la seva Divisió Global Santander Universidades, i Universia s'ha reunit a la Universitat de São Paulo (USP) per fer balanç de les activitats realitzades en el marc del seu pla d'acció previst fins el 2010. L'objectiu és dinamitzar la relació universitat-empresa i fomentar la cultura emprenedora.

Entre les seves línies d’acció destaca la mobilitat internacional per aconseguir una millor especialització del personal acadèmic i els alumnes, així com d’assessors empresarials i tècnics entre empreses incubades. El programa de beques es va posar en marxa l’any 2009 amb deu beneficiaris ( quatre estudiants i sis professors), que van fer les seves estades als Estats Units, concretament al Babson College i a la Brown University. L’intercanvi internacional es promou també amb un programa de visites institucionals, que s’ha iniciat amb el viatge d’una representació de Red Emprendia a la Universitat de Krasnoyars (Rusia). També s’ha posat en marxa un programa d’hostalatge recíproc que permetrà compartir mercats i accelerar la internacionalització de les empreses a incubar.

A través de l’Institut Tecnològic de Monterrey, una de les institucions que participa en la iniciativa, Red Emprendia ha concedit també deu ajuts durant el 2009 per donar suport a plans de negoci de les universitats que conformen aquesta xarxa. D’altra banda, la Red atorga cada any una beca a través de L’Agència per a la Comercialització i Valorització dels Resultats de la Investigació (AVCRI), ubicada al Parc Científic Barcelona en el marc d’un programa destinat a finançar projectes de recerca innovadors i d’interès pel mercat. Així mateix, s’ha creat a més el Premi Red Emprendia per ajudar al desenvolupament d’un pla de negoci d’un dels guanyadors dels diferents premis a la innovació i foment de la cultura emprenedora convocats pel Banco Santander en els diferents països.

L’activitat dels membres de la Red s’han facilitat amb la creació a internet de portals especialitzats, així com la publicació d’un manual de bones pràctiques –d’edició anual– i d’un informe sobre indicadors de la relació universitat-empresa.

La Red Emprendia va ser fundada a finals del 2006 per iniciativa de la Universitat de Barcelona-Parc Científic Barcelona i la Universidad de Santiago de Compostela amb el suport de Banco Santander. A més de les ja esmentades, integren aquest projecte altres deu universitats iberoamericanes: Instituto Tecnológico de Monterrey, Universidad de São Paulo, Universidad Autónoma de Madrid, Universidad Complutense de Madrid, Pontificia Universidad Católica de Chile, Universidad Nacional Autónoma de México, Universidad de Cantabria, Universidad de Coimbra, Universidad de Buenos Aires i la Universitat de València.