La Red Emprendia impulsa nous programes d’intercanvi internacional

By 10 d'octubre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 10.10.2008

La Red Emprendia impulsa nous programes d’intercanvi internacional

La Red Universitaria Iberoamericana de Incubación de Empresas () formada per dotze universitats, el Banco Santander i Universia, ha posat en marxa aquest any un conjunt d'actuacions per dinamitzar la relació universitat-empresa i fomentar la cultura emprenedora en el seu àmbit. Entre aquestes iniciatives, destaquen diversos programes destinats a fomentar la mobilitat i l'intercanvi internacional de professors, estudiants, tutors, assessors empresarials i tècnics entre empreses incubades, per millorar la formació i afavorir el flux d'idees entre els professionals que hi treballen en elles.

Aquestes mesures formen part del seu pla d’acció 2008-10, que inclou moltes altres iniciatives, el desenvolupament i el grau de progrés de les quals ha estat analitzat recentment en una reunió que ha tingut lloc aquest mes en l’Institut Tecnològic de Monterrey. Segons el director de la Comissió Tècnica d’Emprendia i director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, “amb aquests projectes, que ja ha engegat, la Red pretén materialitzar els seus objectius, que són facilitar la transferència a la societat del coneixement que es genera en l’entorn acadèmic i impulsar l’intercanvi d’experiències i la cultura emprenedora en aquest àmbit, a fi de fomentar la creació d’un teixit empresarial a partir de l’R+D universitària”.

Una altra de les iniciatives incloses en aquest pla, és la posada en marxa d’un programa de landing o acceleració d’empreses, la finalitat de les quals és assolir que les empreses per incubar puguin compartir mercats i accelerar la seva internacionalització. L’objectiu és que cada any es beneficiïn d’aquest programa quatre noves empreses.

Així mateix, la Red Emprendia ha creat un portal, ja operatiu, que oferix informació sobre els seus membres, els objectius i les activitats, així com recursos per facilitar el treball. També ha posat en marxa una plataforma de vigilància i transferència tecnològica, patents i intel·ligència competitiva, que permetrà la recerca d’informació referida a publicacions, notícies, legislació, normes tècniques, i també la valoració d’actius de propietat industrial i Intel·lectual i l’anàlisi de la informació, en relació amb l’evolució de la tecnologia. A més, s’està elaborant un manual de bones pràctiques, amb el qual les universitats que integren la Xarxa podran compartir i transmetre el seu “saber fer” en matèria d’emprenedoria, així com els seus diferents programes per al foment de la cultura emprenedora.

També s’ha posat en marxa un projecte destinat a la publicació d’un llibre amb els indicadors bàsics en incubació d’empreses, adoptats per tots els membres de la xarxa com a referència. D’altra banda la Red Emprendia facilitarà al guanyador dels diferents premis a la innovació i foment de la cultura emprenedora que tenen el suport del Santander en els diferents països, contrastar el seu pla de negocis com a mínim en dues de les universitats que formen part de la Xarxa, i rebre el suport d’experts.

La Red Emprendia va ser fundada a finals de 2006 per iniciativa de la Universitat de Barcelona i la Universitat de Santiago de Compostel·la amb el suport de Banco Santander –que participa en la iniciativa guiat per la seva Divisió Global Santander Universitats i Universia–, A més de les ja esmentades, integren aquest projecte unes altres deu universitats iberoamericanes: Institut Tecnològic de Monterrey, Universitat de Sao Paulo, Universitat Autònoma de Madrid, Universitat Complutense de Madrid, Pontifícia Universitat Catòlica de Xile, Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, Universitat de Cantàbria, Universitat de Coïmbra, Universitat de Buenos Aires i Universitat de València.