La Pedrera acull la 9a edició de la Fira “Recerca en Directe!”

By 30 de març de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 30.03.2011

La Pedrera acull la 9a edició de la Fira “Recerca en Directe!”

El proper dimarts 5 d'abril a les 12h s'inaugurarà a La Pedrera (Passeig de Gràcia, 92) la 9a edició de la Fira "Recerca en Directe", que organitza el Parc Científic Barcelona amb l'Obra Social de CatalunyaCaixa. La iniciativa mostra alguns dels projectes en què actualment estan treballant investigadors dels principals centres i instituts de recerca de Barcelona i té com a objectiu apropar la investigació a tots els ciutadans, així com fomentar vocacions científiques entre els joves.Per això, a cada estand es formula un enigma que els assistents hauran de resoldre mitjançant l'experimentació i utilitzant els instruments de laboratori que els mateixos científics traslladen durant la celebració de la Fira a La Pedrera. Es podrà visitar els dies 5, 6 i 7 d'abril, de 10h a 14h i de 16h a 20h. L'entrada és gratuïta, però per a grups de més de 10 persones cal fer reserva.

Durant l’acte d’inauguració, en què intervindran: el director de l’Àrea de Coneixement, Educació i Recerca de l’Obra Social de CatalunyaCaixa, Salvador Garcia; el vicerector de Recerca de la Universitat de Barcelona, Jordi Alberch Vié, i el director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, es lliuraran els premis del programa “Recerca a Secundària” adreçats a estudiants becats per l’Obra Social de Catalunya Caixa que l’any passat van desenvolupar el seu treball de recerca al Parc Cientific de Barcelona amb el suport de l’Obra Social de Catalunya Caixa..

Entre els projectes més innovadors que es presenten enguany s’inclouen les aplicacions de la tecnologia virtual al món de la medicina –que permetrà als assistents controlar un avatar amb la ment i posar a prova la seva destresa virtual– , la reprogramació de cèl·lules adultes per obtenir nous teixits, i la utilitat dé les anomenades “cel·les fotoelectroquímiques orgàniques”, un sistema que permet la obtenció d’ energia neta, alternativa i barata a partir de l’ús de pigments vegetals.