Sense categoria

La Pedrera acull el lliurament dels premis de «Recerca a Secundària»

By 22 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatge: © Parc Científic de Barcelona.
 22.04.2013

La Pedrera acull el lliurament dels premis de «Recerca a Secundària»

Aquest dissabte 20 d'abril, l'Auditori de La Pedrera ha acollit el lliurament de premis als millors treballs de recerca del programa , promogut i coordinat pel Parc Científic de Barcelona (PCB). L'acte ha comptat amb la presència de Salvador Maluquer, director general del Parc Científic de Barcelona; Salvador Garcia, director de l'Àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Josep M. Fernández, professor de Biologia de la Universitat de Barcelona i col·laborador del programa, juntament amb els estudiants i tutors que van participar en aquesta iniciativa.

El programa «Recerca a Secundària» acull estudiants de primer de batxillerat que inicien el seu treball de recerca. Amb aquest programa se’ls ofereix la possibilitat de dur a terme la part pràctica als laboratoris del PCB tutelats per un investigador que, a més, els assessorarà en el transcurs de l’elaboració del treball.

A més de comptar amb l’ajut del tutor del Parc Científic de Barcelona, els estudiants també disposen de la tutela del seu professor de secundària, que és el màxim responsable del projecte. Per la seva banda, els tutors del PCB també gaudeixen de l’assessorament d’un investigador universitari i professor de secundària que actua com a coordinador.

El programa «Recerca a Secundària» conclou cada any amb el lliurament de 3 premis de la Fundació Catalunya-La Pedrera i el Parc Científic de Barcelona als millors treballs de recerca i que a més es presenten en un estand a la Fira “Recerca en directe” que tindrà lloc a La Pedrera del 23 al 25 d’abril de 2013. Els premis del curs 2012-13 han estat per a:

– Jenifer Soto Fernández pel treball “Nanotecnologia aplicada a la medicina” de l’Institut Montserrat Roig de Sant Andreu de la Barca. Tutora del centre: Lourdes García Riba. Tutors del PCB: Johan Gustavson i Dencho Gutgutkov, investigadors de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).

– Berta Noya Zamora pel treball “La medicina del futur: Aplicació de les cèl·lules mare al tractament de malalties” de l’Escola Proa de Barcelona. Tutor del centre: Josep M. Calverol. Tutora del PCB: Juliana Amodio, investigadora de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC).

– Adrià Tremps Fernández pel treball “L’essència de l’atracció” de l’Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas de Vilanova i la Geltrú. Tutora del centre: M. José Hellín Méndez. Tutora del PCB: Laia Miret, investigadora de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB Barcelona).