La investigadora Laura Herrero de l’IBUB, becada en el programa L’Oréal-UNESCO «Per les Dones en la Ciència»

By 19 de novembre de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Laura Herrero (la segona per la dreta) i la resta d'investigadores becades en aquest programa. Font: UB.
 19.11.2013

Laura Herrero, professora de la Facultat de Farmàcia de la de la Universitat de Barcelona (UB), i membre de l'Institut de Biomedicina de la UB (IBUB), ubicat al Parc Científic de Barcelona, és una de les cinc investigadores distingides a tot l'Estat amb les beques de la vuitena edició del programa L'Oréal-UNESCO «Per les Dones en la Ciència». Aquest programa, creat l'any 2000, està avalat per la Secretaria d'Estat d'R+D+i del Ministeri d'Economia i Competitivitat i té per objectiu donar suport i promoure l'activitat investigadora de les joves científiques espanyoles.

L’acte de lliurament de beques del programa L’Oréal-UNESCO va tenir lloc el dijous 14 de novembre, a la Reial Casa de Correus de Madrid, amb la participació de Carmen Vela, secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació; María Blasco, directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO); María Vallet Regí, catedràtica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat Complutense de Madrid; Capitolina Díaz, presidenta de l’Associació Espanyola de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT), i Ignacio González, president de la Comunitat de Madrid.

Margarita Salas, investigadora ad honorem al Centre de Biologia Molecular Severo Ochoa (CSIC-UAM), va presidir el jurat d’aquest certamen, que enguany també ha becat els projectes científics de les investigadores Marta Alonso, del Centre d’Investigació Mèdica Aplicada (CIMA); Begoña Sot, de la Fundació IMDEA Nanociència; María Ángeles Tormo, de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA-CITA), i Reyes Benlloch, del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG).

La nova edició, en què han participat més de tres-centes candidates, donarà suport als treballs de recerca de la professora Laura Herrero en el camp del metabolisme dels greixos i el disseny de noves teràpies contra l’obesitat i la diabetis. Herrero és experta del Grup de Regulació del Metabolisme Lipídic de la UB eés membre també del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn).

L’any 2012, va ser l’única investigadora de l’Estat distingida amb el Premi Rising Star de la Fundació Europea per a l’Estudi de la Diabetis (EFSD) i la farmacèutica Jansen, el més rellevant atorgat per l’EFSD a joves investigadors europeus en el camp de la recerca en diabetis.