D'esquerra a dreta: Enrique Roche, Federico Grego, María Reig, Fernando Panadero, Ivana Clemente, Boi Ruiz, Alfred Torres, Santi Vila; en primera fila, Vicens Oliver, Ma Rosa Capell, Mari Carmen Rodrigo i Katy Rey (Foto:GAEM)
 11.04.2018

La Fundació GAEM renova el seu patronat

La Fundació GAEM (Grup d'Afectats d'Esclerosi Múltiple) -amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB)- renova els seus òrgans de govern amb personalitats de renom de l'àmbit mèdic, biomèdic i empresarial. Els objectius dels canvis al seu patronat són reforçar la seva imatge pública i ampliar el seu radi d'acció, donant cabuda a una varietat més àmplia de perfils relacionats amb el sector biomèdic, la investigació, la iniciativa privada i el mecenatge.

S’incorporen al patronat de la Fundació, Boi Ruiz, conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya entre 2010 i 2016, actualment director de la Càtedra de Gestió i Polítiques de Salut de la Universitat Internacional de Catalunya; Federico Grego, expert en el sector de la innovació biomèdica; Enric Roche, cap del servei d’Angiologia i Cardiovascular de l’Hospital Universitari Sagrat Cor i l’Hospital General de Catalunya; Maria Reig, empresària, mecenes i ex-política andorrana; Santi Vila, empresari i afectat d’EM; i Ivana Clemente, directora general d’Acer Computer Ibérica. Els nous membres se sumen a Alfred Torres, Caterina Rei, Maria Rosa Capell, Mari Carmen Rodrigo i Vicens Oliver, afectats i patrons fundadors de l’entitat. Ramon Castellví, Josefa Pascual i Núria Rius Capella, són membres del patronat de la Fundació des de la seva creació i, des d’ara, patrons honorífics.

La Fundació GAEM és la primera entitat privada sense ànim de lucre constituïda per pacients per impulsar la innovació biomèdica en la recerca de la curació de l’Esclerosi Múltiple. Entre tots els membres del patronat assumeixen el repte de completar la transformació que l’entitat va iniciar el 2016, amb l’objectiu d’ampliar el seu radi d’influència i consolidar la seva capacitat d’obtenir recursos per al finançament en recerca.

Projectes en marxa

La Fundació GAEM, dirigida per Marta Príncep, experta en bioemprenedoria, lidera l’Acceleradora de Projectes biomèdics, un programa per promoure el desenvolupament de la investigació en nous tractaments, biomarcadors i dispositius mèdics per millorar la salut i la qualitat de vida de les persones afectades d’EM. Actualment impulsa quatre projectes biomèdics en curs.

En el marc de la seva tasca sensibilitzadora, l’entitat impulsa un canal propi de notícies científiques i vídeos dirigits a l’afectat (portal EM en Línia), un mòdul escolar sobre el sistema nerviós i nombroses iniciatives destinades a conscienciar sobre la importància del suport a la investigació com a motor de la salut i el benestar.