La Fundació Bosch i Gimpera organitza la 4a edició de la jornada Crea!Empresa

By 12 de novembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 12.11.2010

La Fundació Bosch i Gimpera organitza la 4a edició de la jornada Crea!Empresa

El proper dia 16 de novembre tindrà lloc al Parc Científic Barcelona (PCB) la quarta edició de la jornada Crea!Empresa, organitzada por la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), que té la seva seu al PCB. L'objectiu d'aquesta jornada és compartir les experiències dels emprenedors d'avui amb els emprenedors de demà i que aquest intercanvi sigui font de motivació per a nous projectes. Amb aquesta iniciativa la FBG vol promoure l'esperit emprenedor a la comunitat universitària i donar a conèixer noves sortides professionals a la recerca, com ara la creació d'empreses.

Crea!Empresa comptarà amb emprenedors que han creat la seva empresa amb l’assessorament de l’FBG, tots ells socis fundadors o co-fundadors: Nicole Mahy, de Neurotec Pharma, Manel Cascalló, de VCN Biosciences; Ramon Ramon, de Bioingenium; Enric Gràcia, de Xop Conserves del Ponent i Miquel Bonachera, de AB Biotics. Moderats per Josep-Lluís Falcó, consultor de l’Àrea de Creació d’Empreses de l’FBG, els ponents aportaran les seves experiències, parlaran d’aspectes clau alhora de crear una empresa tal com la propietat industrial, el finançament, els recursos humans, etc. Tot seguit en Jaume Valls, director de la Càtedra d’Emprenedoria i director del Departament d’Economia i Organització d’Empreses de la UB, donarà el Keynote Speech sobre casos d’èxit. L’última intervenció serà a càrrec de Sara Secall, directora de l’Àrea Creació d’Empreses, explicant quines Eines Tecnològiques existeixen a l’abast de l’emprenedor/a. La jornada finalitzarà amb un Refrigeri Networking a peu dret, per tal de fomentar les converses entre els ponents i els assistents.

La Fundació Bosch i Gimpera és el Centre de Transferència de Coneixement, Tecnologia i Innovació de la Universitat de Barcelona. Posa a l’abast de les empreses, les institucions i la societat, les capacitats cientificotècniques, els resultats de la recerca i el know-how generat en el si del Grup UB, treballa per aconseguir que els resultats de la recerca de la UB amb potencial suficient arribin al mercat a través de la creació de noves empreses basades en el coneixement i la llicència de patents, i promou l’esperit emprenedor en l’entorn universitari. La promoció de l’esperit emprenedor i el suport a emprenedors de la UB es fa a través del grup de consultoria en creació d’empreses de la Fundació: l’Àrea Creació d’Empreses (ACE). Des de la seva instauració, l’any 2001, l’ACE ha assessorat a més de 70 empreses, ha ajudat a crear més de 25 empreses de base tecnològica i ha aconseguit més de 10 milions d’euros per a les empreses assessorades en ajuts públics, capital risc i d’altres.