La Fundació Bosch i Gimpera de la UB inicia una nova etapa amb M. Carme Verdaguer com a Directora General

By 21 de juny de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 21.06.2007

Ahir, 20 de juny, es va reunir per primer cop el nou patronat de la , format per representants de la UB i del món empresarial, i va nomenar a M. Carme Verdaguer com a Directora General. Aquest acte oficial marca el tret de sortida d'una nova etapa, que aposta per la continuïtat de la Fundació com a centre pioner en la transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la UB.

Amb el nomenament de M. Carme Verdaguer, fins ara Directora del Centre d’ Innovació de l’FBG-UB, culmina, doncs, el procés de reorganització de l’FBG, en el què la Formació Contínua de la UB es coordinarà des de la recent creada Fundació IL3-UB.

La Fundació Bosch i Gimpera continuarà centrant la seva activitat en la promoció i gestió de la transferència de coneixement i tecnologia generat en el conjunt de la UB. La Fundació potenciarà l’activitat de les seves dues àrees de negoci: l’Àrea de Transferència de Tecnologia, orientada a posar a l’abast de la societat els resultats i capacitats de recerca de la UB, i l’Àrea Centre d’Empreses, que té com a objectiu aconseguir que els resultats de la recerca de la UB amb potencial suficient arribin al mercat a través de la creació de noves empreses de base tecnològica i la llicència de patents, així com promoure l’esperit emprenedor en l’entorn universitari i la protecció de resultats de la recerca.

Segons explica M. Carme Verdaguer “Volem continuar sent el centre pioner en facilitar la connexió de la Universitat de Barcelona amb les noves demandes i realitats socials. Volem ser innovadors per a buscar noves fórmules per materialitzar aquesta col·laboració. Volem posicionar-nos molt a prop del sector empresarial per a ser un soci de referència en la seva estratègia d’innovació. Recolzarem activament als investigadors de la UB en totes les modalitats de Transferència de Coneixement i Tecnologia, des de la recerca col·laborativa fins a la llicència de patents o la creació d’empreses de base tecnològica. Per aconseguir aquests objectius, treballarem de forma coordinada amb les altres estructures vinculades a l’activitat de transferència de coneixement i tecnologia del Grup UB.”

M. Carme Verdaguer (Vic, 1960) és enginyera química per l’Institut Químic de Sarrià (URL) i màster en Direcció i Administració d’Empreses (MBA) per la Universitat de Califòrnia de Los Àngeles (UCLA). Directora del Centre d’Innovació de l’FBG durant dos anys, prèviament va posar en marxa i dirigir durant quatre anys l’Àrea Centre d’Empreses de l’FBG que és la unitat que recolza la creació d’empreses de base cientificotecnològica a la UB. M.Carme Verdaguer ha desenvolupat la seva experiència professional en el camp de la transferència de tecnologia, en la relació universitat-empresa i en la gestió de diferents institucions universitàries. Ha treballat fent recerca al Departament de Química Biològica de la Facultat de Medicina de l’UCLA i al Departament de Síntesi de Farmhispania, empresa de productes intermedis per a la indústria farmacèutica.

Des que va iniciar la seva activitat, l ‘any 1983, la Fundació Bosch i Gimpera ha participat en més de 50 projectes de transferència de patents de la UB i en l’assessorament a la creació de 26 noves empreses (spin-off). L’any 2006 es van contractar a través de l’ FBG prop d’un miler de projectes, que suposen la gestió d’uns 35 milions d’euros. D’aquests projectes, un 30% han estat finançats per la Unió Europea, 257 han estat projectes amb empreses i una tercera part (35%) s’inclouen dins del sector farmacèutic i la química fina.