Sense categoria

La Fundació AMGEN dóna suport a un projecte europeu de divulgació científica coordinat pel PCB

By 22 d'abril de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 22.04.2010

El Parc Científic Barcelona (PCB) ha rebut una subvenció de 65.000 € de la Fundació Amgen per patrocinar un projecte europeu dissenyat per a la difusió de la investigació actual en l'àmbit de la salut, a través d'un portal que oferirà diverses activitats, dirigides a joves estudiants i pacients. El seu objectiu és contribuir a millorar la cultura científica de la societat i fomentar vocacions científiques entre els joves, així com donar a conèixer els últims avenços i aplicacions de la biotecnologia en aquest camp a través de diverses activitats (tallers d'experiments científics, jocs interactius, debats, etc.) on line i presencials en escoles i museus de tot Europa.

El projecte, denominat XploreHealth, es presentarà oficialment a finals d’aquest any i compta amb el suport de la Unió Europea. La subvenció concedida per Amgen al PCB s’ha realitzat a través de l’United Way Worldwide, una organització sense ànim de lucre que pretén millorar la qualitat de vida de les persones a través de l’educació i la salut. Actualment és present a més de 45 països i compte amb més de 1.800 delegacions. En la iniciativa, que coordina el Parc Científic Barcelona, participen diverses institucions europees i s’abordaran diferents temes d’interès, com el procés de desenvolupament de fàrmacs, la genòmica i la biotecnologia, l’envelliment, les malalties neurodegeneratives, les patologies infeccioses, el càncer, els trastorns cardiovasculars, la diabetis i l’obesitat.

Segons el director general del Parc Científic Barcelona, Fernando Albericio: “Aquest programa ajudarà a despertar la curiositat dels joves pel món de la tecnologia i la ciència. El nostre objectiu és educar a les futures generacions de científics, ja que des del PCB creiem fermament en la importància de l’educació científica i la necessitat d’apropar la ciència a la societat. En aquest sentit, és essencial l’educació en biotecnologia per la seva importància en la ciència i en les nostres vides i l’aportació de la Fundació Amgen té una rellevància molt significativa”.

Jordi Martí, director general d’Amgen España, ha afirmat que “ens complau extraordinàriament que la Fundació Amgen doni suport a un programa educacional que podrà instruir joves, potser futurs científics capaços d’investigar sobre nous medicaments i millorar així la salut de moltes persones. Amgen, com a empresa biotecnològica dedicada a la investigació i desenvolupament de teràpies humanes per a malalties greus contribueix d’aquesta manera al seu objectiu de servir a la societat en la qual és present i a la millora de la salut dels pacients”.

En els últims anys la biotecnologia s’ha desenvolupat notablement i s’han aconseguit avenços en aquest camp que han permès millorar la qualitat de vida de molts pacients a través de la innovació biomèdica. Per això, i coincidint amb la seva missió de servir als pacients, Amgen creu en la importància de la col·laboració en activitats de formació sobre la biotecnologia aplicada a la salut humana, manera que la beca oferta al PCB recolzarà el desenvolupament d’aquelles activitats del programa educacional relacionades amb aquest àmbit.

La Fundació Amgem i l’United Way Worldwide(UWW) treballen juntes per recolzar els esforços d’organitzacions sense ànim de lucre fora dels Estats Units. A través d’aquesta col·laboració, la Fundació Amgen ha creat un fons d’assessorament internacional de donacions en l’UWW. Des de 1999, el fons d’assessorament internacional de donacions de l’UWW ha ajudat empreses, fundacions i particulars a aconseguir els seus objectius de donacions benèfiques.