La FBG gestiona un contracte de llicència d’un nou dispositiu que millora la cirurgia de tumors

By 30 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 30.06.2010

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha gestionat el contracte de llicència de patent signat per la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat de Saragossa i l'empresa Apeiron Medical d'un nou dispositiu electroquirúrgic, anomenat "Coolinside", que serveix per a la coagulació i el tall durant l'escissió d'un teixit que inclogui un tumor. El dispositiu té l'avantatge, respecte dels que es fan servir en l'actualitat, de reduir l'hemorràgia i el temps d'operació en les cirurgies de càncer hepàtic. Aquest nou dispositiu quirúrgic per extirpar tumors permet la resecció dels tumors en òrgans molt vascularitzats i aconsegueix disminuir significativament el sagnat durant l'operació. La importància d'aquest sistema rau en el fet que l'extirpació de tumors de vísceres com ara el fetge, el ronyó o el pàncrees és una acció terapèutica habitual en el tractament de les patologies oncològiques, i l'èxit depèn en gran mesura del temps de resecció i de la quantitat de sang que es perd durant l'operació. Aquesta tecnologia ja s'ha testat clínicament a l'Hospital del Mar de Barcelona amb el suport d'ACC1Ó, i els seus resultats evidencien que Coolinside millora significativament l'efectivitat d'aquestes intervencions i redueix el temps d'ingrés dels pacients. L'acord, que s'ha negociat des de l'Àrea de Valorització i Llicències de l'FBG, representa un pas endavant en la transferència de la recerca a la societat.