La Comissió de Sanitat del Senat visita el Parc Científic Barcelona

By 22 d'abril de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 22.04.2010

La Comissió de Sanitat del Senat visita el Parc Científic Barcelona

Una delegació de la Comissió de Sanitat, Política Social i Consum del Senat ha visitat avui el Parc Científic Barcelona (PCB) -convidada per la Bioregió de Catalunya (Biocat)- per tal de conèixer més de prop el món de la recerca i l'activitat que duen a terme els professionals que treballen en algunes de les empreses biotecnològiques, grups i instituts que acull el PCB. La visita forma part d'un programa més ampli que té com a objectiu mostrar als senadors alguns dels principals centres d'excel·lència i actors de la innovació biomèdica de Catalunya.

La delegació ha vingut al PCB acompanyada Adela Farré, directora de Comunicació Estratègica de Biocat, i ha estat rebuda pel director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, qui ha fet una presentació general del projecte i de la seva oferta tecnològica. La trobada ha inclòs també la presentació de l’activitat de recerca que duen a terme dues biotecs ubicades al PCB: Omnia Molecular, que investiga en l’àmbit de la salut humana,i Ninsar Agrosciences, dedicada al sector de la biotecnologia vegetal, així com una visita guiada a alguns dels laboratoris d’empreses que integren la Bioincubadora PCB-Santander, ubicada a l’Edifici Hèlix, i dels Instituts de recerca que acull el PCB.

Durant aquesta setmana, la Comissió de Sanitat del Senat a Catalunya ha visitat també altres centres d’excel·lència que promouen la recerca i la innovació, com ara el Sincrotró Alba, l’Hospital Clínic, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i el Centre d’Investigació en salut Internacional de Barcelona (CRESIB). Després de la seva estada al PCB, la delegació té previst visitar el Barcelona Supercomputing Center i la biotecnològica Oryzon, que va formar part de la primera generació d’empreses que van participar en el projecte de la Bioincubadora del Parc Científic Barcelona.

Durant la seva estada a Barcelona, que finalitza avui, i en el marc d’aquesta visita, els senadors han pogut també conversar amb representants del Govern català, com ara la consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya Marina Geli, el secretari d’Estratègia i Coordinació del departament de Salut de la Generalitat, Miquel Gómez, i Joan Roca, director general de Recerca del Departament d’Innovació, Universitat i Empresa, així com pel president de la Comissió Executiva de Biocat, Manel Balcells.