La BioRegió de Catalunya neix per impulsar la biotecnologia com a motor de l’economia catalana

By 22 de febrer de 2006novembre 16th, 2020No Comments
Acte de presentació (Foto : Rubén Moreno)
 22.02.2006

El Palau de la Generalitat de Catalunya ha acollit avui la presentació de la , una estructura que coordinarà l'activitat en biotecnologia per promoure aquest sector com a motor de l'economia catalana i impulsar Catalunya com a referent internacional en aquest àmbit. L'acte de presentació ha estat presidit pel conseller primer i president en funcions Josep Bargalló i ha comptat amb l'assistència del conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, Carles Solà; el conseller de Treball i Indústria, Josep Maria Rañé; el conseller d'Economia, Antoni Castells; i la consellera de Salut, Marina Geli, tots ells patrons de la Fundació BioRegió de Catalunya

A l’acte han intervingut la directora del Consell Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT), Marta Aymerich, que ha presentat el projecte; el president de la Comissió Executiva de la BioRegió de Catalunya, Joan Cornet; el president de Laboratoris Esteve, Antoni Esteve, i el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso.

La BioRegió de Catalunya, que es va constituir el passat 14 de febrer a través de la seva Fundació, neix amb la voluntat de contribuir a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans mitjançant la coordinació de l’activitat en biotecnologia, principalment en l’àmbit de les ciències de la vida i en l’agroalimentari. L’objectiu és consolidar Catalunya com a referent internacional amb una recerca d’excel·lència, un teixit empresarial competitiu i un sistema de transferència de coneixement sòlid i dinàmic.

Així mateix, la BioRegió de Catalunya també té per objectiu contribuir al desenvolupament econòmic i social mitjançant la promoció d’un sector estratègic, com és la biotecnologia, considerada com a factor clau no només com a mitjà per incrementar el coneixement si no també com a motor de l’economia, creant més empreses biotecnològiques a Catalunya i atraient d’altres estrangeres.

Amb el suport de l’Administració, la BioRegió de Catalunya pretén desenvolupar una estratègia que promogui la interrelació dels sectors públic i privat per crear un entorn adequat per a la transferència de coneixement i tecnologia. En conseqüència, pretén coordinar al seu entorn universitats, centres públics de recerca, grans infraestructures tecnològiques, hospitals universitaris, parcs científics, empreses i entitats de capital de risc, entre d’altres agents que desenvolupen la seva activitat en aquest àmbit.