Les Plataformes Biotecnològiques Mixtes, primera iniciativa per impulsar l’oferta tecnològica del Grup UB

By 20 de febrer de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 20.02.2006

Les neixen a partir de la coordinació de les plataformes de Proteòmica, de Transcriptòmica i de Química Fina ubicades a les instal·lacions dels Serveis Cientificotècnics de la Universitat de Barcelona (), el Parc Científic de Barcelona (PCB) i l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (), en un esforç de cohesió entre aquestes institucions del Grup UB i amb l'objectiu de potenciar l'oferta tecnològica.

El projecte, que es va iniciar el 2005 amb la signatura d’un conveni entre les tres institucions, permet que tots els investigadors puguin utilitzar aquestes infraestructures en igualtat de condicions i amb unes tarifes ajustades gràcies a la important inversió en recursos que s’està fent. Aquesta acció és una aposta estratègica de les institucions per afavorir les sinergies entre el Grup UB, optimitzar els recursos i desenvolupar projectes comuns. En aquest context, recentment s’han incorporat uns nous espais per als SCT a la planta cinquena de la Facultat de Medicina, en el marc de les obres dutes a terme per l’IDIBAPS a partir de l’acord subscrit l’any 2001 entre la UB, la Fundació Clínic per la Recerca Biomèdica i l’IDIBAPS, on s’ubicarà una de les unitats de la plataforma de Proteòmica.

Després d’una etapa de transició, les Plataformes Biotecnològiques Mixtes es desenvolupen ara sota les directrius d’un òrgan rector. Amb l’objectiu d’iniciar actuacions conjuntes, el passat 14 de febrer va tenir lloc la primera reunió dels comitès científics de les tres plataformes. En aquest sentit, s’ha creat un per impulsar una millor visualització de l’oferta tecnològica del Grup UB amb vista també a les institucions externes.

Les plataformes tecnològiques són unitats de suport a la recerca que, equipades amb tecnologia capdavantera i un personal altament especialitzat, tenen com a principal activitat el desenvolupament tecnològic, la participació en projectes de recerca i la prestació de serveis a la comunitat científica.