Sense categoria

By 16 d'abril de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 16.04.2011

La 9a Fira Recerca en Directe tanca les seves portes amb 1.400 visitants

Un total de 1.400 persones han visitat la darrera edició de la Fira Recerca en Directe, que s'ha celebrart aquesta setmana a La Pedrera i que ahir va tancar les seves portes. La iniciativa, que organitzen el Parc Científic Barcelona amb el suport –per 9è any consecutiu–de i l'Obra Social de CatalunyaCaixa, té com a objectiu apropar la recerca a tots els ciutadans, així com fomentar vocacions científiques entre els joves. Per aquest motiu, gran part dels assistents han estat estudiants de secundària i de batxillerat procedents de 40 instituts i centres d'ensenyament de Catalunya.

Pel que fa a les entitats, enguany hi han participat: l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), –ambdós amb seu al PCB–; el Centre de Regulació Genòmica (CRG); l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), l’Event-Lab (UB) , l’IDIBAPS, el Grup de Caracterització de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), que han traslladat a la Fira els seus laboratoris.

A més de fer experiments i resoldre enigmes científics, els assistents han pogut conèixer alguns dels projectes d’investigació que actualment estan duent a terme científics de diversos centres de recerca catalans, i ho han fet de la mà dels propis investigadors –50, en total–, que durant tres dies s’han instal·lat a La Pedrera oferint-los diverses activitats per fer-los participar en els seus treballs.

La Fira “Recerca en Directe” es du a terme amb el suport del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i s’inclou dins de les activitats d’R+D+i de l’Obra Social de CatalunyaCaixa i del programa de divulgació de la ciència «Recerca en Societat» del Parc Científic Barcelona, que ofereix més de 120 activitats en què participen 6.000 persones cada any.