La 11a edició de la Fira «Recerca en directe» tanca les seves portes amb 1.200 visitants

By 29 abril 2013novembre 16th, 2020No Comments
© Parc Científic de Barcelona.
 29.04.2013

Un total de 1.200 persones van visitar la darrera edició de la Fira , que va tenir lloc del 23 al 25 d'abril a La Pedrera. La iniciativa, que organitzen anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB) i la Fundació Catalunya-La Pedrera, té com a objectiu apropar la recerca a tots els ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves, per la qual cosa gran part dels assistents van ser estudiants de secundària i de batxillerat procedents de 40 instituts i centres d'ensenyament de Catalunya.

Tots els visitants van tenir l’oportunitat de conèixer alguns dels projectes de recerca que actualment estan duent a terme científics de sis centres i instituts catalans, i ho van fer de la mà dels propis investigadors (40 en total) que durant tres dies van instal·lar part del seu laboratori a La Pedrera, a fi que els assistents poguessin participar en els seus experiments amb els mateixos instruments i materials que fan servir habitualment. Per fomentar la interacció amb el públic, a cada estand es formulava un enigma que els visitants havien de resoldre tot seguint la metodologia científica.

Els centres i instituts que van participar en aquesta 11a edició de la Fira són: l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), ambdós amb seu al PCB; el Centre de Regulació Genòmica (CRG); el Center for Brain Cognition de la Universitat Pompeu i Fabra (UPF); el Grup de Recerca en Neurociència Cognitiva de la Universitat de Barcelona (UB), i el Grup d’Òptica Mèdica de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

La Fira «Recerca en directe» s’emmarca dins de l’Àrea de Coneixement de la Fundació Catalunya-La Pedrera i del programa de divulgació de la ciència del Parc Científic de Barcelona, que ofereix més de 120 activitats en què participen 4.500 persones cada any. Aquesta iniciativa es duu a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri d’Economia i Competitivitat (MINECO).