Jordi Sabater Pi, al Centre d’Art Santa Mònica

By 4 de juny de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 04.06.2009

Jordi Sabater Pi, al Centre d’Art Santa Mònica

Avui, dijous dia 4 de juny, a les 11h Jordi Sabater Pi ha visitat al centre l'exposició «Tan monos com jo», que reuneix 25 làmines i dibuixos originals de primats, orangutans, ximpanzés i bonobos del prestigiós etòleg –que formen part de la , ubicada al Parc Científic Barcelona– i una mostra de les peces audiovisuals i dibuixos presentats pels alumnes participants a la 3a edició del «Premi Professor Jordi Sabater Pi» .

Al llarg de la seva visita Sabater Pi ha estat acompanyat per representats de les entitats organitzadores del premi i alumnes dels instituts participants. Un cop finalitzada, va tenir lloc a la Sala d’actes una trobada –mitjançant videoconferència– amb els tutors i estudiants del centres per tal de fer un intercanvi d’impressions sobre els continguts, metodologia i experiències en la realització dels treballs audiovisuals. Durant el col·loqui, que va poder seguir on line a través de la web del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Sabater Pi el professor ha respost les qüestions que els assistents li han plantejat.

La exposició «Tan monos com jo» romandrà a Arts Santa Mònica fins el proper diumenge 7 de juny. Es tracta d’un espai obert a tot el públic, entre les 11h i les 22h. El centre ofereix la possibilitat de concertar a les 11h visites diàries a grups d’alumnes de secundària acompanyats dels seus tutors per tal de tenir una visió global dels treballs presentats al «Premi Professor Jordi Sabater Pi» i les seves edicions anteriors, així com aprofundir en la figura del reconegut etòleg.

El «Premi ProfesorJordi Sabater Pi» és una iniciativa organitzada de forma conjunta per la Càtedra «El cervell social» de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consorci d’Educació de Barcelona i el Zoo Barcelona, en col·laboració amb el Parc Científic Barcelona (PCB) i la Col·lecció Jordi Sabater Pi, ubicada al PCB. Es va crear l’any 2007 amb l’objectiu de promoure l’interès dels joves per a la biologia i la primatologia. El premi convida els estudiants de secundària a reflexionar sobre el comportament social i humà a través de la realització d’un curtmetratge.

Aquest any hi han participat 200 estudiants de 3è i 4t d’Educació Secundària. Després d’estudiar durant quatre mesos les relacions dels primats al Zoo de Barcelona, els joves han plasmat en una peça audiovisual la seva visió del comportament social humà des d’una perspectiva evolutiva, pel que fa a qüestions com l’aprenentatge, el lideratge, la distribució del territori i la resolució de conflictes. Els guanyadors n’ han estat: l’ IES Sant Josep de Calassanç (primer premi), l’IES Josep Comas i Solà (segon premi) i l’IES Barri Besós (tercer premi).

Com en edicions anteriors, el Parc Científic Barcelona també ha lliurat un premi especial al «Millor dibuix naturalista d’un primat», entregat personalment per Jordi Sabater Pi. El guanyador ha estat l’estudiant Jorge Lazo de l’IES Sant Josep de Calassanç.