Joan Massagué inaugura el nou curs del Consell Interacadèmic de Catalunya

By 11 d'octubre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 11.10.2005

Joan Massagué inaugura el nou curs del Consell Interacadèmic de Catalunya

El proper dijous 13 d'octubre, l'investigador de l'Institut de Recerca Biomèdica i assessor científic del Parc Científic de Barcelona Joan Massagué inaugurarà el curs 2005-2006 del Consell Interacadèmic de Catalunya amb una conferència sobre la metàstasi. L'acte tindrà lloc a les 19.30 h a la (c/ Hospital, 56, Barcelona).

Aquesta intervenció és la primera que Massagué realitza com a acadèmic d’honor de la Reial Acadèmica de Farmàcia de Catalunya, mèrit que l’entitat li va atorgar el passat mes de desembre en reconeixement al seu rellevant prestigi pels treballs desenvolupats en ciències farmacèutiques. L’investigador liderarà properament un nou programa de recerca oncològica sobre la metàstasi a l’Institut de Recerca Biomèdica del Parc Científic de Barcelona, que inclourà el “Laboratori per a la recerca en metàstasis tumorals” (METLAB).

Joan Massagué (Barcelona, 1953) és doctor en Farmàcia (Bioquímica) per la Universitat de Barcelona. El 1978 es va traslladar a la Universitat de Brown, a Rhode Island (EUA) on va descobrir l’estructura del receptor de la insulina. Actualment, dirigeix el Programa de Biologia y Genètica del Càncer del Memorial Sloan-Kettering Cancer Center i és investigador també a l’Institut Mèdic Howard Hughes, a Nova York. En la vessant docent, Massagué és professor al Well Graduate School of Medical Sciences.

Massagué és investigador líder en les àrees de la regulació de la divisió cel·lular i de la metàstasi del càncer, autor d’uns 250 articles científics sobre aquests temes i un dels cinquanta investigadors més citats en totes les àrees científiques en els darrers vint anys. La seva recerca ha estat clau per al coneixement dels mecanismes que permeten aturar la proliferació cel·lular, procés que quan es desregula dona pas a la formació de tumors. Així mateix, els seus treballs han permès identificar els gens que controlen la metàstasi de les cèl·lules tumorals del càncer de mama cap a altres òrgans, fita que obre noves possibilitats de recerca en aquest aspecte del càncer.

Entre d’altres mencions, Massagué ha estat distingit amb més de vint-i-cinc guardons, entre els quals destaquen el Premi Príncep d’Astúries, el Premi Nacional d’Investigació Rey Don Juan Carlos I i el Howard Taylor Ricketts Award. L’investigador és també membre electe de la Acadèmia Nacional de Ciències dels Estats Units, de la Acadèmia Americana de les Arts i les Ciències, de l’Organització Europea de Biologia Molecular i de les Reials Acadèmies Espanyoles de Medicina y Farmàcia.