Joan Guinovart. Foto: IRB Barcelona.
 05.06.2015

Joan J. Guinovart, guardonat en els IX Premis Gaudí Gresol

El proper dijous 11 de juny tindrà lloc a l’auditori Antoni Gaudí de la Fira de Reus l'acte de lliurament dels IX Premis Gaudí-Gresol a la Notorietat i l’Excel·lència, promoguts per la Fundació-Gresol i l’Ajuntament de Reus per distinguir a persones que han destacat per la seva trajectòria professional i personal i els seus mèrits i dedicació en diversos àmbits. Entre els 10 premiats, hi ha Joan Guinovart, director de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb seu al Parc Científic de Barcelona, que ha estat guardonat en la categoria de Ciència.

Joan J. Guinovart (Tarragona, 1947) és llicenciat en Ciències Químiques i doctor en Farmàcia per la Universitat de Barcelona (UB). És catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la UB, fundador de l’IRB Barcelona, i director d’aquest centre de recerca des de l’octubre del 2005. És acadèmic numerari de la Reial Acadèmia Nacional de Farmàcia i de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya, membre de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i de l’Acadèmia Europaea. Ha rebut la Creu de Sant Jordi i la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya, el Premi Prat de la Riba de l’IEC i el Diploma d’Honor de la Federació Europea de Societats de Bioquímica (FEBS), entre altres distincions. L’activitat investigadora del Dr. Guinovart està centrada en el metabolisme del glicogen, directament relacionat amb la diabetis i les patologies neurodegeneratives com ara la malaltia de Lafora.

Una plataforma de reconeixement a l’esforç i l’excel·lència

La Fundació Gresol va néixer com un espai d’intercanvi d’idees per formar i reforçar els vincles entre els empresaris del territori, i a dia d’avui n’agrupa més de 150 que representen les firmes més importants del territori. Una de les finalitats de fundació és impulsar el reconeixement de personalitats i entitats de tot el món que hagin destacat per la seva notorietat i excel·lència en diversos àmbits. Per això, l’acte de lliurament dels Premis Gaudí-Gresol ha esdevingut  una de les seves cites anuals de referència.

Els altres guardonats en aquesta novena edició són: Víctor Grífols, en Lideratge Empresarial; Rafael Moneo, en Arquitectura; Josep Maria Pou, en Arts escèniques; Josep Maria Martí, en Periodisme; Elena Arzak, en Gastronomia; Maribel Verdú, en Cinema; Xavier Bosch, en Literatura;Toni Albà, en Televisió, i Maria Isabel Correig, en la categoria de Solidaritat.

Els donatius recaptats pel sopar posterior a la gala d’entrega dels guardons es destinaran al centre d’acollida del Congo, ‘FoyerElikya’, que dirigeix la missionera reusenca Maria Isabel Correig. L’objectiu d’aquesta organització és ajudar nens i nenes de tres a dotze anys que tenen dificultats per sobreviure i els ofereix escolarització i assistència mèdica.

El preu del sopar solidari és de 55 euros. Més informació al web de l’IRB Barcelona [+]