Joan Guinovart (Foto: IRB Barcelona).
 20.09.2016

Joan Guinovart, Doctor Honoris Causa per la Universitat Andrés Bello de Xile

El director de l’IRB Barcelona, catedràtic de la Universitat de Barcelona, investigador CIBERDEM i president de la Unió Internacional de Bioquímica i Biologia Molecular (IUBMB), Joan J. Guinovart, serà investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Andrés Bello de Xile.

El decret del Consell de la Universitat especifica que li atorga la distinció en reconeixement a“l’extraordinària trajectòria en bioquímica i les seves aportacions en recerca, en especial, en relació a les alteracions en diabetis i la malaltia de Lafora”. Ressalten també la contribució del Dr. Guinovart al desenvolupament científic i acadèmic del seu entorn, “amb la creació i direcció del prestigiós IRB Barcelona”.

El professor Guinovart ha forjat una relació sòlida amb aquesta Universitat i el decret li reconeix alhora “els esforços notables dedicats al desenvolupament de diversos grups de recerca, de la política científica a Xile i agraeix els enriquidors vincles amb la Universitat Andrés Bello”.

La cerimònia de la concessió del grau de Doctor Honoris Causa tindrà lloc l’1 de desembre al Saló d’Honor en un dels campus de la Universitat a Santiago de Xile.