Joan Elias, nuevo rector de la Universidad de Barcelona (Foto: UB).
 02.12.2016

Joan Elias, nou rector de la Universitat de Barcelona

Joan Elias, catedràtic de Matemàtiques, és el nou rector de la Universitat de Barcelona, després d'haver obtingut el 53,07 % del vot ponderat en la segona volta de les eleccions al Rectorat que van tenir lloc ahir, 1 de desembre. L’altre candidat, Màrius Rubiralta, catedràtic de Química Orgànica, va obtenir el 46,93 % del vot ponderat. Joan Elias estarà al capdavant del govern de la Universitat durant un mandat de quatre anys.

Joan Elias García (Barcelona, 1956) és catedràtic de Matemàtiques al Departament de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona. Durant la seva vida acadèmica ha compaginat la docència, la recerca en àlgebra commutativa i la gestió. Ha estat investigador principal de diversos projectes de recerca, xarxes nacionals i accions integrades en diversos països. Així mateix, va ser editor en cap de la Reial Societat Matemàtica Espanyola. En l’àmbit de la gestió, ha estat cap d’estudis (1992-1993) i degà de la Facultat de Matemàtiques (1996-2002), vicerector de la Universitat de Barcelona (2008-2010) i secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (2006).

És la quarta vegada, d’acord amb la legislació vigent, que la comunitat universitària de la UB elegeix el rector mitjançant elecció directa i sufragi universal lliure i secret. Les eleccions convocaven a les urnes 62.998 persones dels diferents col·lectius universitaris. Al final del dia havien votat 8.671 electors, que correspon al 13,76 % del total (participació inferior a la primera volta, que va ser del 16,10 %). D’aquests, 8.327 vots van ser per als candidats, 195 van ser en blanc i 149 van ser vots nuls. Es poden consultar els resultats complets de la segona volta en aquest document.

• Més informació al web de la UB [+]