Jesús Purroy presenta a Madrid el seu llibre “Tot el que cal saber per saber-ho tot”

By 6 de febrer de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 06.02.2009

El proper dimarts, 10 de febrer , a les 19.30 h, la Fundació Residencia de Estudiantes de Madrid (C/Pinar, 23) acollirà la presentació de la versió en castellà del llibre "Tot el que cal saber per saber-ho tot", guanyador de la XIV edició del Premi Europeu de Divulgació Científica "Estudi General", que atorguen la Universitat de València i l'Ajuntament d'Alzira. A més del seu autor, el biòleg Jesús Purroy, que és director de Recerca i Innovació del Parc Científic de Barcelona, a l'acte intervindran el secretari d'Estat d'Universitats, Màrius Rubiralta, i Fernando Sapiña, director de la col·lecció "Sin Fronteras". L'accés és lliure.

L’obra premiada, que en català va editar Ed. Bromera, ofereix una visita “desenfadada” –com indica l’autor– als fonaments del coneixement científic, i convida els lectors a reflexionar entorn a la manera en que s’obté el coneixement, les relacions entre la societat i els científics i la responsabilitat de la comunicació en aquest àmbit. També té una lectura més personal, i recull situacions quotidianes –en l’àmbit de la medicina, l’alimentació o el medi ambient – en què ens exposem a afirmacions de fiabilitat variable, que hem de saber valorar i qüestionar amb rigor per no equivocar-nos a l’hora de prendre decisions i escollir el que més ens convé.

La idea d’escriure aquest llibre, segons Jesús Purroy, respon a “la percepció, potser errònia, que molta gent no té una idea gaire clara de què és la ciència: com es fa, què se’n pot esperar, quins límits té i quins avantatges ofereix sobre altres sistemes d’anàlisi del món que ens envolta. Aquest malentès és a la base de la desconfiança que, de vegades, genera el progrés científic i les seves aplicacions tècniques. El meu propòsit ha estat presentar d’una manera entenedora, les principals característiques de la ciència per a totes aquelles persones que vulguin apropar-se a aquesta activitat humana tan propera i, alhora, tan hermètica”.

Jesús Purroy (Barcelona, 1970) és doctor en biologia per la Universitat de Barcelona. Ha fet recerca en malalties humanes de base genètica i en neurociència a empreses i universitats d’Anglaterra, els Estats Units i Catalunya. Des de la publicació de “La era del genoma” (Salvat, 2001) ha compaginat la recerca amb la divulgació. Ha col·laborat a Mètode i altres revistes d’ humanitats i ha impartit conferències per a públics diversos.