Jaume Piulats ingressa en la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

By 13 de setembre de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 13.09.2007

Jaume Piulats ingressa en la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

Jaume Piulats, que ha dirigit el Laboratori de Bioinvestigació () de Merck Farma i Química –ubicat al PCB– durant més de deu anys i actualment és professor associat del Departament de Biologia Cel·lular i Anatomia Patològica de la Facultat de Farmàcia de la UB, ha estat designat Acadèmic Numerari de la

L’acte oficial d’ingrés es va celebrar ahir, 12 de setembre, durant una sessió pública extraordinària, en què Jaume Piulats va oferir un discurs sota el títol “La Biotecnologia Farmacèutica en el tractament del càncer”, que va concloure fent menció a les línies de recerca del seu equip de treball al LBI. En resposta al seu discurs va intervenir l’Acadèmic Numerari Pere Berga, director de gestió d’R+D d’Almirall, qui va fer un resum de l’activitat de recerca i els èxits que Jaume Piulats ha obtingut al llarg de la seva carrera professional.

Jaume Piulats va estudiar Farmàcia a la Universitat de Barcelona i es va doctorar l’any 1983. La seva activitat professional es va iniciar l’any 1971 en els Laboratoris Carlo Erba, on va adquirir experiència en el camp de la farmacologia experimental, i l’any 1974 va ser contractat per la firma alemanya Merck (Darmstadt) per organitzar un Departament de Farmacologia en el Laboratori de Bioinvestigació que l’empresa tenia a Barcelona. Des d’aleshores la seva vida professional i científica ha anat lligada a aquest laboratori, primer com a cap del Departament de Farmacologia i més tard com a Director, un càrrec que va ocupar des del 1986 fins a l’actualitat.