Sense categoria

By 18 de maig de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 18.05.2009

James Watson visita el Parc Científic Barcelona

James Watson, co-descobridor de l'estructura del DNA i Premi Nobel de Medicina l'any 1962, ha visitat els laboratoris de Prous Institute for Biomedical Research al Parc Científic Barcelona per conèixer amb més detall les activitats de recerca que hi duen a terme els joves investigadors, i així poder valorar possibles vies de col•laboració científica. Degut al seu interès per la recerca relacionada amb el càncer, també ha visitat el Metlab de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), ubicat al Parc Científic Barcelona, dedicat a l'estudi dels gens implicats en la metàstasi, que dirigeixen els doctors Roger Gomis, Mónica Morales y Xavier García De Albeniz.

James Watson va descriure l’any 1953 de forma conjunta amb Francis Crick el model de doble hèlix de la molècula de DNA (àcid desoxirribonucleic), el que va suposar una fita en la biologia moderna i va permetre conèixer i interpretar les bases biomoleculars de la genètica. Per aquest descobriment Watson i Crick van compartir el Premi Nobel de Medicina amb Maurice Wilkins l’any 1962.

La visita de James Watson forma part del conjunt de contactes amb investigadors i institucions científiques de primer ordre que Prous Institute du a terme. Entre aquests contactes s’inclouen representants de la Food and Drug Administration (FDA) dels Estats Units, que utilitza la tecnologia desenvolupada per Prous en la predicció d’efectes toxicològics d’entitats químiques i el Max Planck Institute.

Segons J.R. Prous, president i director general de Prous Institute for Biomedical Research: “Sentim un gran entusiasme amb la visita del Dr. Watson, ja que ens ha permès mostra-li les nostres línies d’investigació en l’àmbit de les malalties degeneratives, conèixer de prop la opinió de del que possiblement sigui la personalitat més rellevant en la història de la biologia moderna i fer extensiva la seva visita a d’altres centres de recerca ubicats al Parc Científic Barcelona.”