Izabel Alfany (Foto: EIT Health Spain).
 10.11.2021

Izabel Alfany, nova directora d’Operacions i Desenvolupament de Negoci d’EIT Health Spain

El hub espanyol de la xarxa més gran d’innovadors en salut d’Europa, EIT Health Spain, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha incorporat Izabel Alfany com a directora d’Operacions i Desenvolupament de Negoci. Amb més de setze anys d’experiència en innovació i col·laboració internacional en ciències de la vida i la salut, des de 2015 secunda a la Comissió Europea com a experta independent en revisió i avaluació de propostes i projectes.

En la seva nova posició, Izabel Alfany liderarà, juntament amb la directora general d’EIT Health Spain, Cristina Bescós, el desenvolupament estratègic i la gestió d’operacions de l’organització. A més, coordinarà els programes d’innovació oberta i consolidarà les iniciatives de sostenibilitat d’EIT Health Spain.

“La incorporació d’Izabel reforça la rellevància del hub espanyol dins de l’organització europea d’EIT Health i ho consolida per a abordar la seva labor d’impuls a la innovació en salut a Espanya”, destaca Cristina Bescós.

Izabel Alfany és biòloga, doctora en Fisiologia per la Universitat de Barcelona i màster en Innovació Empresarial per l’EUNCET Business School i la Universitat Politècnica de Catalunya. Abans d’incorporar-se a EIT Health Spain, va liderar la Plataforma de Salut en Leitat, Centre Tecnològic.

Izabel també va actuar com a copresidenta del grup de treball de tecnologies mèdiques de la European Association of Research and Technology Organisations (EARTO) defensant els interessos de les Research and Technology Organisations (RTOs) en els programes de finançament a Europa i reforçant la seva posició com a actors clau, i també va representar als membres espanyols en el Consell d’estratègia per al pilar d’innovació d’EIT Health.

A més, secunda des del 2015 a la Comissió Europea en l’avaluació de propostes i revisió de projectes, com a experta independent.