IV Seminari Anual de l’Institut de Recerca en Economia Aplicada de la UB

By 15 de març de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 15.03.2011

IV Seminari Anual de l’Institut de Recerca en Economia Aplicada de la UB

L'Institut de Recerca en Economia Aplicada de la UB (UB-IREA) – ubicat al Parc Científic Barcelona –va organitzar ahir, 14 de març, a la Facultat d'Economia i Empresa, el seu IV Seminari Anual. Enguany, com a ponent convidat, va intervenir, el cap de la Divisió de Recerca del Banc d'Espanya, Juan Francisco Jimeno, que va impartir la conferència «La crisis económica en España: orígenes, desarrollo y políticas (con especial atención a las reformas laboral y de pensiones)».

L’Institut de Recerca en Economia Aplicada de la UB (UB-IREA), aplega un elevat nombre d’investigadors -un total de seixanta-, de tres grups de recerca d’economia aplicada: Anàlisi Quantitativa Regional (AQR), Grup de Recerca en Governs i Mercats (GiM) i el Grup de Recerca del Risc en Finances i Assegurances (RISC).

En el decurs de aquest seminari, es van presentar tres ponències, una per cada grup. Daniel Albalate, de GiM-IREA, va titular la seva intervenció «Is it redistribution or centralisation? On the determinants of government investment in infrastructure»; Lluís Bermúdez, de RISC-IREA, va pronunciar la ponència «Mixture of bivariate poisson regressions with an application to insurance», i Raül Ramos, d’ARQ-IREA, va impartir la conferència «Returns to schooling, overeducation and wage inequality: new evidence».