Sense categoria

By 13 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 13.03.2009

Inveready participa en l’ampliació de capital de X-Ray Imatek

La societat de capital risc amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha participat amb 250.000 € en una ampliació de capital de la companyia , dedicada al disseny i producció d'instrumentació mèdica. Addicionalment, X-Ray Imatek ha aconseguit un préstec participatiu d'ENISA per un import de 300.000 € al quals ha de sumar 350.000 € més d'un préstec del CDTI NEOTEC i 100.000€ en forma de subvencions. Aquests recursos asseguren el finançament de l'empresa en els propers dos anys, el que li permetrà completar els assaigs clínics d'un nou detector digital per mamografia que preveu oferir al mercat a mitjans del 2011.

Amb l’entrada dels nous inversors, els fundadors de la societat i l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) mantenen la majoria de la companyia. Inveready, que ostentarà una participació minoritària però significativa compromet una inversió a lllarg termini encaminada a aconseguir la finalització dels projectes en marxa i l’expansió internacional de l’empresa en el camp de la mamografia digital.

X-Ray Imatek és una empresa d’instrumentació mèdica ubicada al Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (Parc-UAB) que va ser fundada l’any 2006 per tres investigadors de l’IFAE ( Mokhtar Chmeissani Raad, Enrique Fernández i Carlos Sánchez) amb el suport del centre i el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat. El primer producte de la companyia és fruit dels resultats obtinguts durant el projecte europeu del programa marc FP-7, sota el títol “Detection of Early Markers in Mammography” (DEAR-MAMA).

L’objectiu de X-Ray és convertir-se en el proveïdor de referència en el desenvolupament de detectors digitals dins , inicialment de la mamografia, per posteriorment entrar en segments com el de la osteoporosi i la radiografia de tórax o la biòpsia 3D, sobre els què ja es disposa de diferents prototipus.

La societat Inveready està especialitzada en invertir en empreses tecnològiques espanyoles de nova creació, i recentment ha completat amb èxit una ampliació de capital de 13.000.000 €. Actualment compta amb més de 50 accionistes, entre els quals destaca el propi equip directiu, liderat pel seu conseller delegat Josep Maria Echarri, qui, amb prop del 7% del capital, se situa com a primer soci privat de la companyia. Caixa Laietana i diverses Family Offices espanyoles de renom tenen participacions que giren entorn al 5% del capital.

L’objectiu d’Inveready, que participa amb un 30% en la biotec Aleria Biodevices, és crear una àmplia cartera de companyies participades, entre 30 i 40 inversions en un termini de quatre anys, a partir d’aportacions d’entre 100.000 i 500.000 euros a empreses tecnològiques en la seva fase inicial d’expansió.