Intelligent Pharma obre una filial als Estats Units

By 12 de gener de 2012No Comments
 12.01.2012

Intelligent Pharma obre una filial als Estats Units

Intelligent Pharma –ubicada al Parc Científic Barcelona i especialitzada en serveis en química computacional per a la indústria farmacèutica i biotecnològica– acaba d'obrir la seva primera filial als Estats Units. Es tracta de la tercera oficina internacional que l'spin-off posa en marxa en menys de 2 anys, després de la recent obertura de dues delegacions europees: la primera, el 2010, al Heidelberg Technology Park (Alemanya) i la segona, el 2011, al clúster BioPark de Welwyn Garden City, al nord de Londres (Regne Unit).

La nova filial americana (Intelligent Pharma, LLP) té la seva seu a Cambridge (Massachusetts), està coordinada pel bioquímic i economista Sebastian Pedraza, amb una àmplia experiència en el sector biotecnològic americà, i en un principi es dedicarà a canalitzar els esforços de vendes, màrqueting i desenvolupament de negocis de la biotecnològica a Amèrica del Nord. A curt termini podria convertir-se també en una filial productiva en funció de l’evolució del mercat.

A l’actualitat, Intelligent Pharma compta amb una sòlida cartera de clients als Estats Units i ha subscrit diversos contractes de recerca amb multinacionals farmacèutiques amb seu tant a la costa est, com a la costa oest.

La companyia ha desenvolupat una estratègia de màrqueting molt activa al mercat nord-americà, patrocinant de manera trimestral grans esdeveniments i conferències científiques centrades en la química mèdica i el disseny de nous medicaments, com ara el congrés CHI’s Structure-Based Drug Design Conference, a Boston, en què ha estat el “corporate sponsor” de l’edició 2011.

Ara, Intelligent Pharma ha decidit fer un pas més. La creació d’una filial americana li permetrà completar el seu procés d’internacionalització, incrementar la seva quota de mercat als Estats Units i optimitzar la plataforma comercial dels serveis de suport i consultoria que ofereix als seus clients.

“Amb aquest nou pas de creixement internacional cada vegada estem més a prop de convertir-nos en els líders mundials del nostre nínxol de mercat. En aquests moments som l’únic proveïdor de serveis en química computacional amb presència física directa en quatre països”, afirma el Dr. Ignasi Belda, director general d’Intelligent Pharma.

Els dos propers esdeveniments científics internacionals que Intelligent Pharma patrocinarà són el Molecular Med TRI-AMB2012, el proper mes de febrer a San Francisco (Califòrnia) i el Advances and Progress in Drug Design 2012, també al febrer a Londres (Regne Unit).

Intelligent Pharma és una spin-off de la Universitat de Barcelona fundada en 2007 per un jove emprenedor, l’enginyer Ignasi Belda, en el si de la Bioincubadora del Parc Científic Barcelona. Centra la seva activitat en el desenvolupament, comercialització i ús de noves tecnologies en química computacional i intel·ligència artificial per al descobriment de fàrmacs. Aquests serveis s’adrecen tant a institucions públiques de recerca, com a empreses biotecnològiques, alimentàries i cosmètiques. Amb poc més de 4 anys de trajectòria, l’empresa ha aconseguit tenir com a clients pràcticament totes les farmacèutiques espanyoles i un gran nombre de companyies biotecnològiques i institucions públiques de recerca, a més d’una sòlida cartera de clients al Regne Unit, Estats Units i Mèxic.

El 2010 Intelligent Pharma va ser guardonada amb el premi EmprenedorXXI – promogut per “la Caixa” i ENISA– i amb el Premi Senén Vilaró del Consell Social i la Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona (UB ) a la millor empresa innovadora. El currículum de la companyia compta, així mateix, amb altres distincions, com ara el Premi BioEmprendedor XXI promogut per “la Caixa”, Barcelona Activa, Biocat, la Cambra de comerç de Barcelona i Genoma Espanya; el “Fem Empresa” de Caixa Tarragona; el Premi Bancaixa Joves Emprenedors; el BDigital a la Innovació Digital, i el Premi a la Millor Empresa en Responsabilitat Social Corporativa de la Diputació de Barcelona. El 2009 va ser citada per la revista Technology Review del Massachusetts Institute of Technology (MIT) com una de les companyies de referència mundial en química computacional