Inauguració del node d’Estructura i Modelització de Proteïnes de l’Institut Nacional de Bioinformàtica al PCB

By 8 de febrer de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 08.02.2005

El passat dimecres 9 de febrer a les 12 h a l' del Parc Científic de Barcelona es va inaugurar el node de «Bioinformàtica, Estructura i Modelització de Proteïnes» de l' (INB), una iniciativa de la Fundació que té per objectiu generar i aplicar solucions bioinformàtiques a les necessitats de projectes de genòmica i proteòmica. L'acte va comptar amb les intervencions del director de l'INB Alfonso València, el director general del PCB Màrius Rubiralta i el coordinador del node i investigador de l'Institut de Recerca Biomèdica del Parc Científic de Barcelona (IRB-PCB) Modesto Orozco.

El node ubicat al PCB, sorgit a partir del de l’IRB-PCB que dirigeix Orozco, centrarà els seus serveis en la bioinformàtica estructural, de gran utilitat en el disseny de nous fàrmacs. Concretament, aquesta plataforma tecnològica inclourà entre els seus serveis la predicció d’estructures de proteïnes i àcids nucleics, l’anàlisi i predicció de la interacció entre macromolècules i l’estudi de la interacció entre proteïnes i molècules petites.

L’INB és una entitat virtual, organitzada en nou nodes de diferents àrees cientificotècniques, que pretén ser un punt de referència en bioinformàtica a Espanya. Amb aquest objectiu, fomentarà el desenvolupament d’aquesta disciplina i de la biologia computacional, mitjançant el suport cientificotècnic als projectes de genòmica i proteòmica que es desenvolupin a nivell estatal, a més de la creació i consolidació de grups locals. En aquest sentit, l’INB, no només generarà coneixement en bioinformàtica, si no que també formarà bioinformàtics perquè es puguin integrar en grups de recerca que desenvolupin la seva activitat en aquests camps.

Entre les entitats que participen en l’estructura de l’INB figuren, a més del PCB, el Centro Nacional de Biotecnología del CSIC, la Universidad Complutense de Madrid, l’Instituto de Biotecnología y de Biomedicina, el Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, el Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas, el Parque Científico de Madrid, la Universidad de Málaga, l’Institut Municipal d’Investigació Mèdica i la Universitat Politècnica de Catalunya conjuntament amb l’equip de recerca d’IBM Life Science Solutions.