Inauguració de la Sala Laval

By 26 de maig de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 26.05.2003

Inauguració de la Sala Laval

El proper dimarts 27 de maig tindrà lloc la inauguració de la Sala Laval, ubicada a l’Edifici Modular del Parc Científic de Barcelona (PCB). L’acte, que començarà a les 19 h a l’Aula 1, comptarà amb la intervenció del president de la Cité de la Biotech al Laval Technopole (Quebec) Pierre Belanger que presentarà el projecte Laval, Ciutat de la Biotecnologia.

La iniciativa d’anomenar la Sala Laval té com a finalitat potenciar els vincles del PCB amb entorns internacionals relacionats amb la innovació i el foment de la transferència de tecnologia. En aquesta ocasió, s’ha optat pel projecte de Laval Technopole, del qual forma part la Cité de la Biotech, un projecte que té un model de funcionament molt proper al del Parc. L’objectiu és el de situar el PCB en el mapa de bioclústers internacionals.

Laval Technopole i la Cité de la Biotech

, ubicat a l’illa de Laval, és un centre econòmic responsable de la promoció i del desenvolupament d’aquesta àrea geogràfica del Quebec. Una de les seves àrees d’excel·lència és la biomedicina, per a la qual ha creat una estructura, anomenada Biopôle, que concentra centres de recerca, laboratoris i empreses d’aquest sector. A partir de la massa crítica del Laval Biopôle es va crear la , el primer centre científic i empresarial del Canadà.

Inaugurada el 2001, la Cité de la Biotech té com a nucli el Parc Científic i d’Alta Tecnologia de Laval, un Parc que concentra el campus universitari de l’Institut de Recerca Científica (INRS) Armand-Frappier, així com empreses de base científica i tecnològica. La Cité acull a més laboratoris de recerca, centres especialitzats, una incubadora d’empreses, espais d’acollida d’empreses, i grans companyies biotecnològiques i biofarmacèutiques.

Amb els seus components, la Cité de la Biotech s’ha convertit en un nucli de coneixement, un centre per a la cooperació interuniversitària, un centre de negocis científics i un indret de màxima activitat investigadora, d’aprenentatge i de desenvolupament comercial. L’activitat que s’hi duu a terme es recolza sobre una àmplia oferta tecnològica de suport a la recerca i també entitats que ofereixen suport en la comercialització i la formació. Així mateix, l’ampli espectre d’empreses ubicades a la Cité de la Biotech ha estat possible gràcies a la creació d’espais per a empreses dotats d’un programa d’incentius econòmics, oferts pel govern del Quebec.