Equip de GENESIS Biomed. Foto / PCB
 05.02.2024

GENESIS Tech Transfer Boost incorpora un nou soci i tanca la seva tercera inversió

GENESIS Tech Transfer Boostel vehicle d’inversió gestionat per GENESIS Biomed, amb seu al Parc Científic de Barcelona, incorpora un nou soci. El fons es va crear l’abril del 2022 amb l’objectiu de detectar i invertir en projectes en fase inicial en el sector biomèdic, provinents d’hospitals o centres acadèmics, seguint els passos del seu predecessor GENESIS Ventures. A la contribució d’1 milió d’euros dels socis fundadors –GENESIS Biomed, FI Group i Crowd4Ventures– ara s’hi afegeix PINONO S.L. amb una contribució de 200.000 euros.

Aquesta nova incorporació permetrà ampliar el nombre de projectes en els quals invertir consolidant a GENESIS Tech Transfer Boost com a actor rellevant en el finançament privat de projectes early-stage en fase embrionària.

En paraules de Lian Mariné, soci majoritari de PINONO: “Estem encantats de ser soci inversor d’un vehicle en l’àmbit de la Biomedicina, com GENESIS Tech Transfer Boost. Aquest àmbit, que fa uns anys resultava desconegut per a la major part dels inversors, s’està convertint en un sector atractiu on la irrupció del ‘deep tech’ i les noves tecnologies estan suposant una revolució amb un elevat impacte per a la qualitat de vida de les persones”.

Segons Josep Lluís Falcó, administrador de GENESIS Tech Transfer Boost i cofundador i CEO de GENESIS Biomed: “La incorporació d’un nou soci és una bona notícia per al vehicle, en particular, i per a l’ecosistema de la biomedicina en general. L’ampliació del fons permetrà ampliar el nombre de projectes early en els quals invertir. Aquesta inversió permetrà la maduració dels projectes per poder accedir en el futur a inversions de capital de risc que els permeti arribar al mercat”.

GENESIS Tech Transfer Boost inverteix tiquets d’entre 25.000 € i 100.000 € segons la naturalesa de cada projecte i de les seves necessitats, i contempla fins i tot la possibilitat d’invertir en l’etapa preconstitutiva. L’objectiu del vehicle és, en una primera fase, continuar duent a terme durant els pròxims tres anys inversions en projectes en biomedicina per a més endavant, en una segona fase, trobar escenaris de sortida que permetin la recuperació de la inversió amb els seus corresponents múltiples.

Durant l’any 2023 GENESIS Tech Transfer Boost va dur a terme dues inversions. La primera la va fer al març amb la inversió d’un tiquet de 100.000 € en la spin-off de l’IISPV, RetinaReadRisk, que ha desenvolupat un sistema mòbil basat en intel·ligència artificial per a pronosticar retinopatia diabètica. En aquesta ocasió, GENESIS Biomed va actuar com a plataforma de venture building: a més d’exercir com a inversor i de gestor del fons, va estar assumint les funcions d’administrador i CEO interí de l’empresa, contribuint a captar nous fons públics i coordinant el desenvolupament regulador del producte, i identificant al nou CEO contractat recentment.

La segona inversió es va realitzar a l’abril, on es va invertir un tiquet de 25.000 € en la biotecnològica Spinally Medical, una empresa que ha ideat i protegit un sistema d’estimulació medul·lar per al tractament del dolor lumbar.

Primera inversió del 2024: Affirma Biotech

Aquest mes de febrer, GENESIS Tech Transfer Boost ha fet la seva tercera inversió per un tiquet de 50.000 € en la biotecnològica Affirma Biotech, fundada el 2020 per Maribel Berges i centrada en el desenvolupament de nous fàrmacs immunoestimuladors d’ampli espectre per al tractament d’infeccions  greus i càncer.

L’aplicació d’aquest mecanisme biològic, que va suposar en el seu moment una revolució en la seva aplicació en tractaments d’immunooncologia, no s’ha explorat fins al moment a l’àmbit de les malalties infeccioses, on podria aportar avanços rellevants per a la millora de la salut global.

Aquest tiquet de GENESIS Tech Transfer Boost s’emmarca dins del tancament d’una ronda d’inversió -liderada per Nara Capital i els actuals socis d’Affirma- a la qual s’uneixen altres ajuts públics -procedents del CDTI (Programa Neotec) i de l’Agència Estatal d’Investigació (Convocatòria d’ajudes a projectes de col·laboració publicoprivada)- que eleven fins a 1,75 M € el capital aixecat per la biotec a principis d’aquest 2024.

Para Josep Lluís Falcó “Affirma representa una gran aposta per al nostre portafolio de companyies participades, desenvolupant nous medicaments per a estimular el sistema immunitari en el tractament d’infeccions virals i bacterianes. La participació de Nara capital i de rellevants inversors del sector farmacèutic, posa en relleu el potencial de la immunoteràpia que s’estén de l’àrea oncològica cap a altres àrees, com la de les malalties infeccioses. Estem segurs que un futur prometedor s’obre en aquest camp.”

» Per a més informació: web de GENESIS Biomed [+]