Funseam presenta un llibre sobre la Responsabilitat Social Corporativa a l’àmbit energètic

By 1 d'octubre de 2013novembre 16th, 2020No Comments
L'obra és un document inèdit que recull 18 treballs d'acreditats experts en RSC.
 01.10.2013

Demà dimecres, 2 d'octubre, al Club Español de l'Energia (Madrid), la Fundació per a la Sostenibilitat Energètica i Ambiental () –amb seu al Parc Científic de Barcelona– i la de la Universitat de Barcelona (UB-IEB) presentaran el llibre . L'obra recull treballs totalment inèdits que la converteixen en un document de referència en aquesta matèria, alhora que brinda un important missatge de compromís del sector per un desenvolupament econòmic sostenible, respectuós amb els valors socials i el medi ambient.

L’acte de presentació comptarà amb la participació del president de Funseam, Antonio Llardén; el president del Club de l’Energia, Rafael Villaseca; la directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la Universitat de Barcelona, Maria Teresa Costa Campi, i el director de Funseam, Rodrigo Ramírez-Pisco.

L’obra recopila les ponències que van presentar 18 reconeguts experts a l’, celebrat a Barcelona el passat 28 de gener, i en ella s’aborden, per primer cop des d’una perspectiva empresarial, les experiències en projectes d’RSC de companyies espanyoles del sector de l’energia i infraestructures. Les intervencions, que es recullen en forma d’articles, versen sobre la sostenibilitat dels combustibles i del sistema de transport i distribució d’energia, les smartcities i l’eficiència energètica. A més, el llibre dedica un espai destacat als projectes més importants que s’estan desenvolupant en aquesta matèria a Llatinoamèrica.

La Fundació per a la Sostenibilitat Energètica i Ambiental (Funseam) és una entitat sense ànim de lucre creada en 2011 per nou grans empreses energètiques i d’infraestructures espanyoles. El seu principal objectiu és esdevenir un fòrum clau de discussió, assessorament, anàlisi i investigació acadèmica –a través de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB, adscrita a l’– amb capacitat d’aportar noves idees i influir en la presa de decisions públiques i privades, tant a l’àmbit espanyol com a l’àmbit internacional.

Funseam organitza anualment un fòrum sobre temes d’interès per al sector energètic. El 27 de gener de 2014 tindrà lloc el II Simposi Internacional dedicat a temes d’innovació energètica, i reunirà destacats experts d’Europa, EUA i Amèrica Llatina.