Experts en nanotecnologia es reuneixen a Barcelona per definir línies estratègiques de recerca vinculades amb les necessitats del sector industrial

By 17 de juny de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 17.06.2005

Què aporten les nanotecnologies en l'àmbit de l'agroalimentació? És possible que un medicament actuï només sobre les cèl·lules cancerígenes? Com pot el desenvolupament de dispositius a escala nanomètrica ajudar en la detecció de mines?

El Parc Científic de Barcelona, el Parque Científico de Madrid i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) han organitzat pels propers dies 20 i 21 de juny la segona reunió del , un fòrum que té com a objectiu no només orientar la recerca espanyola en nanotecnologia cap a aplicacions relacionades amb les necessitats dels sectors empresarials, si no també introduir aquesta tecnologia en els processos industrials.

Les sessions del SNT32005, que tindran lloc al Centre de Convencions Internacional del Barcelona al recinte del Fòrum, s’iniciaran el dilluns 20 a les 11.30 h amb la presentació del llibre que recull les conclusions de la primera edició del SNT3, celebrada en passat mes de desembre. En aquest acte intervindran el rector de la Universitat de Barcelona Màrius Rubiralta, la directora del Consell Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT) Marta Aymerich i director de Programes i Estudis de la FECYT José Manuel Báez.

Durant aquest dies, investigadors de tot l’Estat, empresaris dels sectors industrial i tecnològic, inversors i representants de l’Adminsitració pública es reuniran per parlar de com la nanotecnologia és una font de progrés en àrees com la biomedicina, l’energia, l’activitat aeroespacial, l’electrònica o l’agroalimentació.

El format de «think tank» o “laboratori d’idees” permet organitzar equips de treball en què els científics nanotecnòlegs i empresaris intercanvien idees amb l’objectiu de trobar solucions a les necessitats que presenten els diferents sectors industrials. Per exemple, en l’edició passada del SNT3 es va plantejar el tema de com transportar fàrmacs fins al lloc precís de l’organisme on ha d’actuar. A partir d’aquesta idea, es pretén durant aquest dies crear un pla de recerca i desenvolupament que permeti finalment fer servir les “nanopartícules” com a transportadors de fàrmacs en un proper futur.

Entre els conferenciants convidats figuren Antonio Correia de la Fundació Phantoms (Espanya), Michael Mason de l’Institute of Nanotechnology (Regne Unit), Stéphane Fontanell, director de l’Observatoire des Micro et Nanotechnologies (França) i Wolfgang Luther del VDI Technologiezentrum (Alemanya), que explicaran les línies de recerca prioritàries del seu país, la implicació de les seves institucions i les iniciatives polítiques d’aquests països europeus amb una gran activitat en nanotecnologia. Per part del sector empresarial, participaran en el fòrum representants de grans empreses, com ara Indra, Gas Natural o Nestlé, a més de petites i mitjanes empreses.