La secretària d'Estat, acompanyada pel director de l'IBEC, Josep Samitier, els group leaders i altres membres de l'staff de l'institut, al Parc Científic de Barcelona (Foto: IBEC).
 01.10.2015

Carmen Vela visita les instal·lacions de l’IBEC al Parc Científic de Barcelona

Aquest matí, la secretària d'Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació, Carmen Vela, ha visitat l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) al Parc Científic de Barcelona, després de participar a l'acte d'obertura de la jornada 'Future Tools for Biomedical Research. In Vitro, in Silico and in Vivo Disease Modeling', organitzada per B·Debate, Centre Internacional per al Debat Científic –una iniciativa de Biocat  i l'Obra Social “la Caixa”– i l'IBEC.

Carmen Vela, acompanyada pel director de l’IBEC, Josep Samitier, ha recorregut les instal·lacions de l’institut, i ha conversat amb els investigadors responsables dels principals laboratoris, mostrant gran interès pels diferents projectes de recerca que estan desenvolupant en àrees com ara la nanomedicina, la biofísica, la biotecnologia, l’enginyeria de teixits i les aplicacions de tecnologia de la informació en l’àmbit de la salut.

Durant la visita, la secretària d’Estat també ha pogut comprovar les infraestructures d’última generació de l’IBEC, un institut de renom internacional en les fronteres de l’enginyeria i les ciències de la vida i que compta actualment amb 17 grups de recerca i 250 investigadors de 20 països diferents. La seva ubicació al PCB li ofereix un entorn biomèdic molt estimulant per treballar estretament amb organismes públics i privats interessats en les aplicacions biomèdiques de la nanotecnologia.

Anteriorment, Vela ha participat a l’acte d’obertura d’una nova edició del B·Debat en Cosmocaixa Barcelona, que en aquesta ocasió se centra en la medicina de precisió o medicina personalitzada. L’esdeveniment reunirà durant dos dies a científics de renom internacional per debatre i reflexionar sobre les eines més innovadores per a la recerca bàsica i assajos preclínics de nous medicaments, com ara els últims avanços en biologia molecular, genòmica, nanotecnologia i bioinformática.

Notícia relacionada [+]