Acte de presentació del Programa BioEmprenedorXXI

By 3 maig 2011novembre 16th, 2020No Comments
 03.05.2011

Acte de presentació del Programa BioEmprenedorXXI

Ahir 3 de maig, es va presentar a la sede de Barcelona Activa, la 4a edició del , promogut per "la Caixa", Barcelona Activa, Biocat, la Fundació Genoma España i la Cambra de Comerç de Barcelona. Els participants opten al Premi BioEmprenedorXXI, que consta d'una dotació econòmica, tant per al guanyador, com per als dos finalistes –que rebran 20.000 euros, 10.000 euros i 5.000 euros, respectivament–, a més d'accions formatives, d'incubació i d'internacionalització per a la posada en marxa del projecte empresarial. Les tres empreses guardonades opten també a condicions preferents a les del Parc Científic Barcelona. El període d'inscripcions estarà obert fins el 18 de maig.

L’acte de presentació del programa BioEmprenedorXXI ha estat presidit pel tinent d’alcalde d’Hisenda i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i president de Barcelona Activa, Jordi William Carnes, i han estat presents Pere Guardiola, director d’Institucions de “la Caixa” a Catalunya; Xavier Ricart, vicegerent de promoció empresarial de la Cambra de Comerç de Barcelona; Rafael Camacho, director general de Genoma España i Montserrat Vendrell, directora de Biocat.

Per cloure l’acte, s’ha celebrat una taula rodona sobre l’aflorament de projectes innovadors en biomedicina, biotecnologia i tecnologies mèdiques a les institucions públiques de recerca, on hi han participat Xavier Rubies (Centre de Regulació Genòmica), Francesc Iglesias (Institut de Recerca de la Vall d’Hebron) i Cristina Horcajada (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona). L’ha moderada, Carme Verdaguer, directora general de la Fundació Bosch i Gimpera, que té la seva seu al Parc Científic Barcelona.

El programa BioEmprenedor és un programa de creació d’empreses en l’àmbit de les ciències de la vida a Catalunya –en el seu sentit més ampli: biotecnologia, biomedicina, medi ambient i agroalimentació– adreçat a titulats universitaris, investigadors, professors, doctorands i emprenedors que tinguin una idea de negoci o empresa en fase inicial i que es proposin començar una activitat empresarial pròpia, bé com a spin-off de la seva institució o bé de forma independent.

L’avaluació i la posada en marxa de la idea de negoci es fa a través de l’elaboració d’un pla d’empresa. El programa té una durada de vuit mesos i acull al voltant de 15 projectes empresarials. El premi es lliurarà el novembre, en el marc de la celebració del Fòrum Biocat.