El NIH dels Estats Units finançarà un projecte de l’IRB Barcelona

By 29 d'abril de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 29.04.2011

El NIH dels Estats Units finançarà un projecte de l’IRB Barcelona

La Unitat de Bioestadística i Bioinformàtica de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –ubicat al Parc Científic Barcelona– ha obtingut un ajut de l'Institut Nacional de Salut dels Estats Units (NIH) destinat al desenvolupament de nous mètodes estadístics que permetin l'estudi fiable dels gens involucrats en el desenvolupament del càncer i la seva metàstasi.

Amb aquest estudi, que tindrà una durada de quatre anys i col·laboraran centres de referència internacionals com el M.D. Anderson Cancer Center i la Universitat de Califòrnia, els científics pretenen trobar noves metodologies que permetin l’anàlisi fiable de models estadístics complexos i d’alta dimensionalitat aplicat a l’estudi del càncer i les seves variables genètiques.

L’ajut concedit pel Govern Federal dels Estats Units és del tipus R01, el més antic dels que disposa el NIH i un dels més prestigiosos a nivell mundial en el camp de la salut. L’any 2009 el NIH va concedir 26 beques R01 fora dels Estats Units, de les quals quatre es van destinar a països europeus, cap d’elles a Espanya.

Per a més informació