Es revela com es controlen les vies de transport a l’interior de les cèl·ules

By 2 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 02.06.2010

Es revela com es controlen les vies de transport a l’interior de les cèl·ules

Un grup d'investigadors de l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona –ubicat al Parc Científic Barcelona–, de l'Institut de Biologia Molecular de Barcelona del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i de l'Institut Jacques Monod del CNRS (França) han revelat nous aspectes que explicarien com es regula la formació de la xarxa de microtúbuls –estructures que actuen com a vies per al transport de productes a l'interior de la cèl·lula– a l'interior de les cèl·lules embrionàries. El treball s'acaba de publicar en l'últim número de la revista Developmental Cell. La investigació s'ha realitzat en embrions en desenvolupament de la mosca de la fruita, Drosophila melanogaster, i els seus resultats serveixen per entendre nous aspectes de com es diferencien les cèl·lules per convertir-se en cèl·lules especialitzades. Encara que el model sobre el qual s'ha estudiat és Drosophila, els investigadors creuen que aquest mecanisme podria estar generalitzat entre vertebrats.