Es presenta el projecte europeu H20CEAN per a dissenyar un model de plataforma oceànica multiús

By 19 de gener de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 19.01.2012

Avui s'ha presentat oficialment al Parc Científic Barcelona (PCB) el projecte europeu H2OCEAN, que té com a objectiu dissenyar un nou model de plataforma oceànica multiús que integri diverses activitats relacionades amb el sector alimentari i energètic, com ara la generació in situ d'hidrogen (el carburant del futur) a partir d'energia eòlica i procedent de l'onatge marí; la creació de granges d'aqüicultura i el tractament i subministrament d'aigua potable. A l'acte hi han intervingut: Silvia Atrian, vicerectora d'Innovació i Transferència del Coneixement de la Universitat de Barcelona; Josep Enric Llebot, secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i Joan Aymamí, vicepresident de Negoci Internacional d'Europa i Amèrica Llatina d'AWS Truepower SL.

El projecte – liderat per l’empresa catalana AWS Truepower SL, ubicada al Parc Científic Barcelona –té una durada de 3 anys i un pressupost de 6 M€ cofinançat per la Comissió Europea dins del 7è Programa Marc. A més d’AWS Truepower, al consorci hi participen 16 empreses i institucions públiques de 5 països europeus amb recursos i capacitats complementàries, i actors de referència als sectors de les energies renovables, l’aqüicultura, la generació d’hidrogen i els transports marítims.

La característica més destacable del concepte H2OCEAN radica en la integració de diverses activitats adreçades a diferents sectors econòmics dins d’una mateixa plataforma, i en l’aprofitament de l’energia renovable generada a alta mar, convertint el seu excedent en hidrogen per a ser emmagatzemat in situ i transportat a la costa com a font d’energia verda.

El concepte H2OCEAN elimina els problemes d’eficiència i de baix rendiment inherents als actuals sistemes de la xarxa de transmissió de les energies renovables des d’alta mar, aíxi com la necessitat dels actuals sistemes de transmissió per cable que suposen un elevat cost econòmic en infraestructures i augmenten el preu final de l’energia.

El disseny integrat previst permetrà, així mateix, aprofitar les sinèrgies entre les diverses activitats que es duen a terme dins de la plataforma, reduint significativament l’impacte ambiental i augmentant el potencial social i econòmic de les noves activitats marítimes, la creació de llocs de treball i l’enfortiment de la competitivitat europea.

«L’aprovació del projecte H2OCEAN per part de la Comissió Europea dins el 7è programa marc és un reconeixement als nostres esforços en innovació i recerca dels darrers anys», afirma Joan Aymamí, vicepresident d’AWS Truepower.