Es crea el nou consorci de recerca biomèdica BioPol

By 21 novembre 2008novembre 16th, 2020No Comments
 21.11.2008

Es crea el nou consorci de recerca biomèdica BioPol

La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat, la Universitat de Barcelona i la Bioregió de Catalunya (BioCat) van constituir ahir el consorci que impulsarà el projecte Biopol, un nou clúster de recerca biomèdica que s'ubicarà a L'Hospitalet, on el Parc Científic de Barcelona també hi será present. El seu objectiu és tant potenciar la recerca biomèdica a Catalunya, com servir de base a la creació de noves empreses, i per atraure altres companyies del sector farmacèutic i biotecnològic de fora de Catalunya.

En aquest projecte participaran institucions sanitàries, centres de recerca i empreses del sector de ciències de la vida i de la salut. que s’ubicaran en un entorn físic format per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL); l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Hospital de Bellvitge; l’Institut Català d’Oncologia (ICO); el Campus Ciències de la Salut de Bellvitge de la UB i el futur Parc Científic de la Salut BioPol, en el qual s’ubicaran les empreses, dins el terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat.

L’acte de constitució del consorci va ser presidit pel president de la Generalitat, José Montilla, i la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, i va comptar amb la presència del rector en funcions de la UB, Josep Samitier; la consellera de Salut, Marina Geli; l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la comissionada per a Universitats i Recerca, Blanca Palmada.