Ernest Giralt premiat amb la Medalla Max Bergmann

Font: IRB Barcelona.
 30.09.2014

Ernest Giralt premiat amb la Medalla Max Bergmann

Ernest Giralt, coordinador del programa de Química i Farmacologia Molecular de l' IRB Barcelona –amb seu al Parc Científic de Barcelona– i investigador principal del laboratori de Pèptids i Proteïnes, rebrà avui la Medalla Max Bergmann pels seus "èxits científics en la química de pèptids". El premi l'atorga anualment la Societat Max-Bergmann, el principal objectiu de la qual és promoure la investigació de pèptids amb especial atenció al desplegament de nova metodologia química. Giralt rebrà la medalla avui durant la reunió anual de la societat que s'està celebrant a Pfofeld-Langlau, Alemanya.

El professor Giralt ha dedicat la seva extensa carrera al desenvolupament de nous mètodes de síntesi de pèptids, estudis estructurals de pèptids i l’ús dels mateixos com a eines transportadores de fàrmacs, a més d’altres reptes científics. Catedràtic de la Universitat de Barcelona, la seva carrera investigadora la desenvolupa a l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) on lidera el laboratori de Disseny, sí­ntesi i estructura de pèptids i proteïnes, i coordina el programa de Química i Farmacologia Molecular, un dels cinc programes en què s’estructura la recerca a l’IRB.

Giralt ha publicat al voltant de 350 articles científics, 16 patents, nombrosos articles de revisió i llibres de referència en el camp. El 2008 va ser nomenat membre de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona. Ha rebut diversos premis al llarg de la seva carrera: Leonidas Zervas Award (1994), Dimitrios Theodoropoulos Memorial Lecture Award (2010), Novartis Chemistry Lectureship Award (2011), i el Premi Nacional d’Investigació (2011), el màxim guardó científic atorgat a Espanya, i el Josef Rudinger Memorial Lecture Award (2014).

Enllaç a la notícia [+]