Sense categoria

By 28 de gener de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 28.01.2009

Endor rep el Premi Bancaja 08 Joves Emprenedors

La biotecnològica , que forma part de la Bioincubadora PCB-Santander del Parc Científic de Barcelona, ha estat guardonada en la XIV edició dels que atorga la Fundació d'aquesta entitat. El concurs té com a objectiu potenciar la l'esperit emprenedor i donar suport a les iniciatives empresarials dels joves, a fi d'incentivar la innovació i contribuir al desenvolupament socioeconòmic. En aquesta edició s'han presentat més de 400 projectes d'empreses de tot l'Estat, però només s'han seleccionat 40, entre els quals s'han repartit un total de 425.000 euros.

L’acte de lliurament dels Premis va tenir lloc el dimarts 10 de febrer, a les 17h, al Centre Cultural Bancaja de València (Plaza de Tetuán, 23), on està ubicada la seu de l’entitat, i va comptar amb la presència del president de Bancaja, José Luis Olivas.

Segons explica Joaquim Querol, director d’Endor, que ha rebut una dotació de 30.000 euros,”aquest tipus d’ajuts resulten decisius per empreses en fase de desenvolupament per cobrir necessitats immediates o potenciar àrees estratègiques, el que suposa un valor afegit per a l’activitat d’R+D. En el nostre cas, la destinarem a impulsar la nostra bossa de projectes de nanomedicina, que Endor vol potenciar aquest any”.

Endor Nanotecnologies es va crear l’any 2006 i du a terme projectes d’R+D en l’àmbit de la nanotecnologia aplicada a la biomedicina i la cosmètica, que ja s’han traduït en aplicacions concretes al mercat. Els socis fundadors són els físics Joaquim Querol i Víctor Puntes –director del laboratori de Nanopartícules de l’Institut Català de Nanotecnologia (ICN)–, l’economista Javier Fernández i el bioquímic Marc Ramis. L’equip compta amb tres persones més: els investigadors Isaac Ojea, Judith Sendra i Víctor Ramos.

En cosmètica –i en col.laboració amb l’empresa Infinitec Activos, també ubicada a la Bioincubadora PCB-Santander– Endor han desenvolupat dos productes que administren el seu principi actiu mitjançant l’ús de nanopartícules d’or i de platí, un fet que facilita la seva absorció i penetració a través de la pell, alhora que incrementa a seva eficàcia, “el fan fins a 1.000 vegades més reactiu”, afirma J.Querol.

En biomedicina, l’empresa desenvolupa estratègies específiques per millorar els sistemes de diagnòstic i teràpia d’algunes malalties. Concretament, i de forma conjunta amb l’Institut Català de Nanotecnologia, està treballant en una nova nanopartícula magnètica que podria ser utilitzada com a agent de contrast en exploracions de resonància magnètica. Altra de les seves línies de recerca estudia el desenvolupament de noves nanopartícules que puguin ser útils per millorar el tractament de diverses patologies, com ara el càncer, les malalties relacionades amb el sistema nerviós central i el cardiovascular.

L’empresa ha rebut recentment un ajut de 175.000 eur del programa “Ajuts per incentivar la creació de Nuclis d’Alta Tecnología” que atorga el CIDEM. El projecte de recerca dut a terme en col.laboració amb el Institut de Ciencias Fotòniques (ICFO) explora l’interacció llum-nanopartícula per aplicacions mèdiques. A més, Endor participa, amb altres partners, al projecte europeu Nanosost, que estudia, entre d’altres aspectes, els possibles riscos que per a la salut i el medi ambient pot comportar l’ús de les nanotecnologies.