Sense categoria

By 17 de novembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 17.11.2011

Enantia, Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora

Enantia ha guanyat la quarta edició del Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora, un dels dos premis que convoca anualment el Consell Social de la Universitat de Barcelona i la Fundació Boch i Gimpera (FBG). La biotecnològica, que des dels inicis ha estat assessorada per la FBG, va ser una de les cinc primeres empreses instal·lades a la Bioincubadora del Parc Científic Barcelona. L'acte de lliurament tindrà lloc el proper 1 de desembre a les 19:00h a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona.

Enantia, constituïda el 2003, és una de les primeres spin-off participades per la UB a través de la societat Cultura Innovadora i Científica. Pertany al sector de la química fina i, des que es va crear, va optar per un model de negoci mixt: d’una banda, ofereix serveis en l’àmbit de la síntesi orgànica i, d’altra banda, desenvolupa tecnologies pròpies per comercialitzar-les posteriorment. Els indicadors mostren l’èxit d’aquest model: 30 patents sol·licitades des de la seva creació, 41 treballadors el 2011 i un volum de facturació previst de 3.750.000 euros.

L’objectiu del Premi Senén Vilaró –dotat amb 10.000 euros– és reconèixer la capacitat innovadora desenvolupada per un titulat o una empresa vinculats al Grup UB. Es tracta d’un dels dos , que es van crear el 2008 amb l’objectiu d’impulsar el retorn a la societat dels coneixements adquirits al llarg dels estudis i la recerca, valorar la importància dels projectes de transferència de tecnologia, coneixement i innovació, potenciar la creació d’empreses innovadores, reconèixer la capacitat innovadora generada i fomentar la cultura emprenedora en l’àmbit universitari.

L’altre guardó, el Premi Antoni Caparrós al millor projecte de transferència de coneixement –dotat amb 5.000 euros–, ha estat atorgat al projecte «Espai Laboratori: Àmbit de Ciència d’Arts Santa Mònica», del professor del Departament de Física Fonamental de la UB, Josep Perelló. Es tracta d’una iniciativa innovadora i interdisciplinària que es va dur a terme en el marc d’un conveni entre la UB i Arts Santa Mònica.