Els parcs científics i tecnològics espanyols creixen més d’un 8% en nombre d’empreses i facturació

By 16 de maig de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 16.05.2012

El proppassat 8 de maig va tenir lloc al Parc Científic de Leganés Tecnològic (Universitat Carlos III de Madrid) la segona assemblea general de l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE) de 2012. En l'esdeveniment –que va congregar al voltant de 50 representants de parcs científics i tecnològics– ha portat algunes novetats importants per a l'entitat, com ara l'elecció del nou Comitè Executiu i la renovació de Felipe Romera com a president de l'Associació; la signatura d'un conveni de col·laboració amb la Confederació de Rectors d'Universitats Espanyoles (CRUE) i la presentació de les estadístiques anuals dels parcs científics i tecnològics.

L’acte d’inauguració de l’assemblea ha comptat amb la presència de Juan Antonio Sánchez, director general d’Indústria de l’Ajuntament de Leganés; Daniel Peña, rector de la Universitat Carlos III; Íñigo Gil-Casares, director general d’Economia, Estadística i Innovació Tecnològica de la Comunitat de Madrid; José Luis Vicente, director gerent del Consorci Leganés Tecnològic; i Felipe Romera, president d’APTE.

Estadístiques APTE 2011

Durant 2011 els parcs de l’APTE han incrementat un 8,9% el nombre d’entitats, superant la xifra de 6.000 empreses instal·lades als seus recintes. 244 d’aquestes empreses són empreses de capital estranger i 931 són empreses de menys de 3 anys que estan en procés d’incubació. Així mateix, durant 2011, es van crear i instal·lar als parcs membres d’APTE un total de 844 noves entitats.

Pel que fa a les inversions realitzades pels parcs en matèria de recerca i desenvolupament, aquests van invertir el 2011 un total de 1.200 milions d’euros. I analitzant les dades relatives als sectors, s’observa que les tecnologies de la informació i comunicació i les empreses d’enginyeria, consultoria i assessoria segueixen liderant els sectors productius en els parcs científics i tecnològics, aconseguint el 23% i el 14% respectivament. En tercer lloc se situen les entitats dedicades al sector de la medicina i la salut, amb el 6%.

Conveni de Col·laboració APTE-CRUE

Durant el transcurs de la jornada, el president d’APTE, Felipe Romera, i la presidenta de CRUE, Adelaida de la Calle, van signar un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’establir un marc general de cooperació “CRUE-APTE” que intensifiqui les activitats d’interrelació entre les universitats espanyoles i els parcs científics i tecnològics.

El conveni preveu el desenvolupament d’un pla d’actuació en el qual s’inclouran activitats d’interès comú, com ara la creació d’un observatori de les demandes socials i del sector productiu espanyol, el reforçament de la internacionalització de les universitats espanyoles a partir de l’experiència de promoció exterior dels parcs i facilitar la compatibilitat entre els programes de doctorat i les pràctiques en empreses amb un component tecnològic o d’innovació.

L’acord també contempla l’enfortiment en material de transferència de coneixement i foment de la innovació entre les universitats i les empreses mitjançant la participació activa de les universitats en els projectes que APTE porta a terme, així com el seguiment i participació dels parcs en el desenvolupament de les línies estratègiques proposades pels Campus d’Excel·lència Internacional. També està prevista la planificació de mecanisme d’acostament del professorat universitari al sector productiu. >

Imatge: Membres del nou Comitè Executiu de l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE)