El rector de la UB Màrius Rubiralta visita Expoquimia

By 15 de novembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 15.11.2005

El rector de la UB Màrius Rubiralta visita Expoquimia

El rector de la UB Màrius Rubiralta va visitar el dilluns 14 de novembre el Saló Internacional de la Química Expoquimia 2005, que es durà a terme fins el dia 18 al recinte firal de Gran Via M2, a L'Hospitalet del Llobregat. La inauguració de la fira, que va anar a càrrec del conseller de Treball i Indústria Josep Maria Rañé, va incloure la jornada "Biotecnologia, oportunitat d'innovació per al sector químic", en què el rector, després de la introdució per part del president d'Expoquimia Rafael Foguet, va exposar la ponència «El paper de la química en la construcció de la BioRegió de Catalunya».

Un cop va acabar la conferència, la jornada va continuar amb una taula rodona que va ser moderada pel director de Programes Estratègics de l’FCRI Xavier Testar, en què van participar Francesc Gòdia, vicerector de Projectes Estratègics de la UAB i president de SEBIOT; Avri Havron, d’Operon Consultants; Antonio Parente, director general de Lipotec; Ignacio Manzanares, gerent de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ); Greg Stephanopoulus, del Departament d’Enginyeria Química del Massachusetts Institute of Tecnhology; i Eduard Valentí, director de gestió d’R+D de Laboratoris Esteve. Tot seguit, es va iniciar una visita per alguns dels 650 estands que acull la fira. Així, el rector de la UB va poder visitar-ne els del Grup UB, el de la BioRegió de Catalunya i l’espai Fitec, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), entre d’altres.

La participació del Parc Científic de Barcelona, el Centre d’Innovació de la Fundació Bosch i Gimpera i els Serveis Cientificotècnics pretén mostrar a Expoquimia 2005 la recerca d’excel·lència, l’oferta tecnològica, els mecanismes de transferència de coneixement i de tecnologia, i el suport a la creació d’empreses que en l’àmbit de la química presenta la Universitat de Barcelona. Amb la denominació «Grup UB», aquesta iniciativa es pot visitar a l’estand D-802 del pavelló 2 del recinte.

D’altra banda, la biotecnologia és un àmbit actualment en expansió des del punt de vista de la recerca i de les seves aplicacions a la indústria, que ofereix un entorn d’oportunitats al sector químic i farmacèutic. Per aquest motiu, la BioRegió de Catalunya també és present a Expoquimia amb un estand (E-956) al pavelló 2. Aquesta iniciativa, que compta amb el suport del sector empresarial, del món de la recerca pública i de l’Administració, té com a objectiu la constitució d’un clúster de biotecnologia que contribueixi a la millora de la qualitat de vida de la ciutadanania.

Així mateix, el programa d’Expoquimia presenta els dies 16 i 17 les Jornades d’Intercanvi Tecnològic organitzades per l’IRC Catalonia del CIDEM en què participaran diferents grups de recerca la UB i plataformes tecnològiques del PCB. Aquest acte, que es durà a terme a la sala 11 del pavelló 1, té com a objectiu facilitar acords internacionals de transferència de tecnologia entre proveïdors tecnològics, centres de recerca i empreses, entre d’altres agents.