Sense categoria

By 19 de febrer de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 19.02.2009

El Programa ICREA Acadèmia premia a investigadors vinculats al PCB

Ahir, a les 19 h, al Palau de la Generalitat, es van atorgar per primer cop els premis del a un total de quaranta investigadors d'universitats públiques. Entre els guardonats es troben deu que pertanyen a la Universitat de Barcelona, alguns dels quals són membres d'entitats de recerca associades al Parc Científic Barcelona (PCB), com ara Manuel García-Carpintero, catedràtic del Departament de Lògica, Història i Filosofia de la Ciència i membre de -Grup de Recerca en Lògica, Llenguatge i Cognició; i Albert Solé, professor del Departament d'Economia Política i Hisenda Pública i investigador de l'Institut d'Economia de Barcelona .

Amb aquesta iniciativa, que suposa una dotació de 25.000 euros anuals per a cadascun dels candidats seleccionats, és pretén motivar i retenir els professors universitaris amb una carrera investigadora excel·lent. A més, el Programa atorga 20.000 euros anuals a la universitat de l’investigador seleccionat. Aquests diners es destinaran a finançar preferentment la contractació de personal que permeti de rebaixar la tasca docent del premiat o les activitats de recerca de l’investigador. La universitat també percebrà un cànon de 5.000 euros anuals per a la gestió del Programa.