El Programa de «Projectes de Valorització», nou mecanisme per finançar la recerca del Grup UB

By 18 de gener de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 18.01.2007

La teva recerca té aplicacions pràctiques? Resol una necessitat? Sota aquest lema, la Universitat de Barcelona, a través de l'Agència de Valorització i Comercialització dels Resultats de la Investigació (AVCRI), ha posat en marxa el Programa de (PPV) amb l'objectiu d'impulsar la transferència dels resultats dels projectes de recerca del Grup Universitat de Barcelona cap a la societat.

El PPV és una convocatòria d’ajuts dirigida als científics del Grup UB que donarà suport en la gestió i el finançament de projectes de recerca que tinguin un elevat grau d’innovació i un clar potencial d’aplicabilitat amb la finalitat d’obtenir una prova de concepte o prototipus derivat del nou coneixement o tecnologia. Els ajuts es determinaran segons les característiques de cada projecte, fins a un total de 200.000 € l’any i tindran una durada de dos anys, que excepcionalment es podran ampliar fins a tres.

En aquest sentit, aquest nou mecanisme pretén accelerar la comercialització de la propietat intel·lectual i el know-how generat en l’entorn del Grup UB augmentant, d’una banda, el valor del coneixement o tecnologia del projecte i, d’altra, el seu potencial comercial. El Programa compta amb el suport de l’entitat financera Santander, dins el marc de col·laboració que ha establert amb la UB per potenciar el Sistema d’Innovació del Grup UB.

“Iniciatives com aquesta responen a les necessitats dels grups de recerca acadèmics per obtenir ajuts econòmics que facilitin desenvolupar una recerca traslacional orientada a aplicacions que puguin arribar a la societat”, comenta José Mª Palacios, director de l’AVCRI.

Els projectes de recerca dels investigadors que sol·licitin aquests ajuts seran seleccionats per un comitè avaluador, format per experts del Sistema d’Innovació del Grup UB i Santander, i gestionats a través d’un equip de projecte que dirigirà l’AVCRI.