Sense categoria

By 18 de juliol de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 18.07.2008

El PCB participa a l’ESOF 2008 amb tallers, conferències i taules rodones

El Parc Científic de Barcelona (PCB) participarà activament a l'Euroscience Open Forum 2008 a Barcelona () amb diverses propostes, que tenen com a objectiu donar a conèixer l'activitat de recerca que s'hi desenvolupa, apropar el món de la investigació al públic i fomentar el debat social informat entorn a diferents aspectes relacionats amb la ciència. Aquest encontre, que és la cimera europea multidisciplinària més important sobre ciència, tindrà lloc del 18 al 22 de juliol al Palau de Congressos del recinte Firal de Montjuïc, i inclou un ampli ventall d'activitats científiques i de divulgació. Les de divulgació estan obertes al públic general i són gratuïtes. El PCB, l'IRB Barcelona i la UB comptaran amb un estand propi, ubicat a la zona d'exposicions, on es facilitarà informació.

La trobada, que organitzen EuroScience i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), ofereix un extens programa científic. Dins d’aquest programa s’inclouen, entre d’altres propostes, una taula rodona que porta com a títol: Què pot fer la nanotecnologia per a l’atenció sanitària? i que tindrà lloc el dissabte19 de juliol de 14.30 a 18 hores. L’acte, organitzat per l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia de la UB, serà moderat pel rector en funcions de la UB Josep Samitier, i comptarà amb la participació del director general del Parc Científic de Barcelona Fernando Albericio.

El diumenge 20 de juliol de 10.30 a 12h, el director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya, Josep A. Planell, impartirà una conferència sobre la biònica i la medicina regenerativa, i el dimarts 22 de juliol, de 8.30 a 10h, el director de l’Institut de Recerca Biomèdica, Joan Guinovart, participarà, entre d’altres activitats, en una taula rodona que porta com a títol «Dones a la ciència: accelerant el canvi», que abordarà les dificultats i les mesures que s’han adoptat per afavorir la incorporació de les dones a càrrecs de responsabilitat d’universitats i centres de recerca.

Dins de les activitats adreçades al públic, i seguint la línia del seu programa de difusió de la Ciència “Recerca en Societat” (http://www.pcb.ub.es/recercaensocietat), el PCB presenta un parell de propostes que volen apropar la recerca actual al públic en general i fomentar el debat i la participació dels ciutadans. Aquestes activitats són: Un taller d’experiments, que porta com a títol “Fes Recerca! Com es desenvolupen els fàrmacs?”, on els assistents podren conèixer de la mà dels propis investigadors quines són les fases que segueix el procés de desenvolupament d’un nou medicament fins que arriba al mercat, i dur a terme alguns dels experiments que s’estan fent per trobar noves teràpies que permetin tractar malalties neurodegeneratives, com ara el Parkinson i l’esquizofrènia. Dinamitzarà l’activitat la investigadora de la Unitat de Química Combinatòria del PCB Anabel Molero. Horari sessions: 18 de juliol, 14.30h; 19 de juliol: 10.00h; 20 de juliol: 12.30h; 21 de juliol: 10.00h.

L’altra proposta és un debat interactiu mitjançant un joc de cartes basat en el projecte europeu anomenat DECIDE (www.playdecide.org), que té com a objectiu fomentar l’intercanvi d’opinions i la discussió social entorn els aspectes ètics, legals i socioeconomics que plantegen les ciències emergents. El tema escollit són les nanotecnologies, les seves aplicacions i el seu impacte a la nostra vida quotidiana. Horari sessions: 19 de juliol:16h; 20 de juliol:18.00h; 21 de juliol: 16 h.