El PCB participa a la 8a edició de la Festa de la Ciència, Tecnologia i Innovació

By 12 de juny de 2014No Comments
 12.06.2014

Desenes d'expositors i milers de persones s'aproparan aquest cap de setmana,14 i 15 de juny, al Parc de la Ciutadella per gaudir de la . El Parc Científic de Barcelona (PCB) participarà, un any més, en aquest punt de trobada entre investigadors i ciutadans que organitza l'Ajuntament de Barcelona per mostrar la importància de la recerca com a motor de canvi i desenvolupament del país.

En aquesta edició, el Parc Científic de Barcelona serà present a l’esdeveniment mitjançant el grup de de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya () amb la proposta ‘Les cèl·lules fan força!’, que es desenvoluparà el dissabte, des de les 18.00 h fins a les 20.30 h, a la tenda Darwin, un dels espais distribuïts a l’entorn de la cascada i el passeig dels Til·lers.

L’activitat, coordinada per Miriam Martinez de l’ del PCB, serà conduïda per Laura Casares i Pilar Rodríguez, investigadores de l’IBEC, que duran a terme experiments interactius per mostrar com es produeix la transmissió de forces entre cèl·lules durant la migració –uns processos habituals en condicions tant fisiològiques com patològiques– i com ho fan al seu laboratori per mesurar-les.

La Festa de la Ciència, Tecnologia i Innovació compta amb la col·laboració de més de 100 investigadors de diferents centres de recerca, instituts, i universitats de la ciutat. Dani Jiménez n’ és el comissari i coordinador general, acadèmic i de les propostes més participatives i adreçades al públic familiar.

Enguany, en espais distribuïts entorn la cascada i el passeig dels Til·lers, hi haurà carpes temàtiques amb noms de científics (Newton, Darwin, Curie, Gauss, Franklin, Turing, Einstein, Margalef) on s’hi instal·laran les diferents activitats, des de tallers fins a exposicions. Experiments sorprenents, demostracions, un ring científic, un experiment massiu amb el llançament de 500 coets i monòlegs que combinen ciència i humor són alguns dels projectes programats. A més hi haurà instal·lacions itinerants del Museu Blau, de Cosmocaixa, del programa Dinàmiks del Canal Súper 3 i de Ciència en Acció.

La Festa de la Ciència, Tecnologia i Innovació és una de les propostes del que, des de la seva primera edició l’any 2007, s’ha convertit en un esdeveniment de referència a l’agenda cultural de la ciutat. Enguany s’ha plantejat com a un projecte global que inclou diversos programes i activitats amb l’objectiu de difondre i apropar la cultura científica i tecnològica a la societat i crear ecosistemes que facilitin el contacte i col·laboració entre els diferents agents culturals, científics, tecnològics i empresarials. Dins els actes més destacats s’hi troben, a més de la festa del Parc de la Ciutadella, la mostra cinematogràfica científica, la jornada de debat Recerca i Empresa, el BcnLab o les diferents propostes artístiques programades als museus de la ciutat.