El PCB participa a la 16a Setmana de la Ciència

By 14 de novembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 14.11.2011

El PCB participa a la 16a Setmana de la Ciència

En el marc de la , que enguany es durà a terme a Catalunya del 18 al 27 de novembre, el Parc Científic Barcelona (PCB) organitza dues activitats de divulgació científica: les jornades de portes obertes i el cicle de tallers d'experiments científics a CX La Pedrera.

Les jornades de portes obertes al Parc Científic Barcelona tindran lloc els dies 22 i 24 de novembre, en dues sessions, a les 10h i a les 15h.00 hores. Amb el títol de “Què és el Parc Científic de Barcelona? Què és fer recerca?”, en aquesta activitat es convida els participants a conèixer els diferents laboratoris i serveis on els doctorands desenvolupen un treball de recerca. En cadascun d’aquests espais, els assistents entreguen una mostra i en surten amb el resultat corresponent, reconstruint, d’aquesta manera, les etapes que ha de dur a terme el científic per fer el seu projecte. La finalitat és que tots puguin fer una mena de “doctorat exprés” en un parell d’hores.

El tema del projecte que es presenta durant aquestes jornades és “Com identifiquem les mutacions genètiques implicades en el càncer?”, i se centra en l’anàlisi de les diferències en el comportament entre cèl·lules tumorals malignes i benignes, des del punt de vista de la seva activitat genètica. Es tracta d’una versió adaptada per al públic de diversos projectes de recerca, que presenta l’Elisa Espinet, investigadora del Laboratori de Càncer Colorrectal liderat per Eduard Batlle de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona. L’activitat compta amb la col·laboració d’investigadors de la Plataforma Científica de Microscopia Digital Avançada de l’IRB Barcelona i del Centre Nacional d’Anàlisis Genòmica (CNAG).

Al Fes Recerca! 2011, investigadors de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i de la Universitat de Barcelona traslladen, per 6è any consecutiu, part del seu laboratori a CX La Pedrera amb l’objectiu de fomentar la interacció amb el públic i donar-li l’oportunitat de participar en alguns dels seus experiments, amb els mateixos instruments i materials amb què fan el seu treball habitualment.

En aquesta edició hi ha quatre propostes diferents que permetran al públic conèixer les fases que segueix el procés de desenvolupament d’un nou medicament; analitzar diverses mostres d’ADN per esbrinar qui ha estat l’autor d’un crim; apropar-se a les tècniques de l’enginyeria genètica, i elaborar un nou fàrmac per tractar l’Alzheimer. L’activitat és gratuïta i tindrà lloc tots els dissabtes de novembre d’11:00h a 13:00h a CX La Pedrera. Els mateixos tallers s’oferiran també entre setmana per a la comunitat educativa a l’OpenLAB del PCB.