El PCB participa a la 15a Setmana de la Ciència a Catalunya

By 12 de novembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 12.11.2010

El PCB participa a la 15a Setmana de la Ciència a Catalunya

En el marc de la , que enguany se celebra a Catalunya del 12 al 22 de novembre, el Parc Científic Barcelona (PCB) organitza diverses activitats de divulgació científica: les jornades de portes obertes i el cicle de tallers d'experiments científics , on els assistents poden conèixer i realitzar alguns dels experiments que s'estan duent a terme als laboratoris del PCB i de la Universitat de Barcelona (UB).

Les jornades de portes obertes al PCB tindran lloc els dies 16 i 18 de novembre, en dues sessions, a les 10h i a les 15h.30 hores. Aquesta activitat convida als assistents a conèixer com es duu a terme un projecte de recerca de tesi doctoral de la mà d’un estudiant que l’està fent. Primer l’investigador explica als assistents en què consisteix la seva tesi i, seguidament, en forma de joc de pistes, els participants visiten els laboratoris del PCB i serveis científics on l’estudiant de doctorat ha treballat durant l’execució del seu projecte.

El tema del projecte que es presenta durant aquestes jornades és “Com identifiquem les mutacions genètiques implicades en el càncer?”, i se centra en l’anàlisi de les diferències en el comportament entre cèl·lules tumorals malignes i benignes, des del punt de vista de la seva activitat genètica. Es tracta d’una versió adaptada per al públic de diversos projectes de recerca, que presenta l’Elisa Espinet, investigadora del Laboratori de Càncer Colorrectal liderat per Eduard Batlle, de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona. L’activitat compta amb la col·laboració d’investigadors de la Plataforma Científica de Microscopia Digital Avançada de l’IRB Barcelona i del Centre Nacional d’Anàlisis Genòmica (CNAG).

Els tallers d’experiments Fes Recerca! es duran a terme els dissabtes 6, 13, 20 i 27 de novembre i 11 i 18 de desembre d’11 a 13h a La Pedrera de CatalunyaCaixa (Passeig de Gràcia, 92), i també entre setmana –adreçats a la comunitat educativa– els dimecres i dijous de 10 a 12h a l’OpenLab del Parc Científic Barcelona (Torre R, Baldiri Reixac,4).

En aquests tallers es tracten temes molt diversos: des de com s’investiga a l’autor d’un crim a partir de l’anàlisi de diverses mostres de DNA, fins a la utilitat de la mosca de la fruita per estudiar algunes malalties, com ara el càncer, així com quines són les diferents etapes del desenvolupament d’un medicament –participant en la síntesi d’un fàrmac per tractar el Parkinson–. Per participar cal fer reserva prèvia a www.pcb.ub.es/fesrecerca, ja que les places són limitades. L’activitat esta dinamitzada per investigadors de l’IRB Barcelona, la Plataforma de Química Combinatòria del PCB i la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona.